Lähimpään laakerikauppaan mitat mukana tai vanha mallina. Ihan peruskamaa.
Löytyy myös rautakaupoista ja koneliikkeistä. Storm, IKH, Motonet, jne.
Osta myös se toinen laakeri. Rikki sekin on siksi että on kantanut jonkin aikaa molempien kuorman.
Yleensä huulitiivisteen suojaama laakeri kestää liki pyörän iän. Mutta jos pestään hyvin voimakkailla liuottimilla ja varsinkin jos on erehdytty käyttämään painepesuria on laakerivika helposti hankittavissa. Laakerivika saattaa hyvinkin kertoa siitä että sen ulkosyrjässä oleva huulitiiviste joka on joko rikki, irti tai sen ohi on päässyt kosteutta. Hinta ei ole merkittävä vaan laakeroinnin kestävyys.
Yksi syy laakerivikoihin, aika yleinenkin, että akseli on kiristetty liian tiukalle ja laakerien välissä oleva holkki on antanut periksi. Laakerien pyörintävälys tällöin menee liian pieneksi ja syntyy lämpöä. Korjaamokirjassa on kiristysmomentti akselimutterille.
https://www.guzzitek.org/gb/accueil_gb.htmLaita pieni korvaus korjaamokirjan lukemisesta ylläpitäjälle.
Jos hajonneen laakerin ulkokehä ei irtoa pesästään niin kysy lisää neuvoja.
Toivottavasti jarrulevyt eivät ole taipuneet.