Pelkkä kytkimen asennon muutos tiputtaa jännitteen.
Mitattu akulta eli pyörän kokonaisjännite laskee.
Latauspuoli alkaa olla kunnossa kun säädin ja akku on uudet.
Ajossa biltemasta hankittu jännitteenarvauslaite kertoo maksimilatauksen jäävän max 15v huom viisarinäyttö ja valmistaja. Toki ennen säätimen uusintaa meni yli asteikon.
Tuo jännitteen pudotus on mitattu ihan oikealla mittarilla ja niinkuin edellä mainitsin akulta.
Onko mahdollista että kondensaattorit "vuotavat" ja siten tarviivat näin paljon sähköä?
Toki puolatkin tarvii varmaan tarkastaa.
Tätä tahmeaa starttivaivaa on tässä yksilössä ollut jo vuosia mutta vasta nyt siihen kiinnitin kunnolla huomiota kun jouduin työntämään laitteen käyntiin (...ja se on kamalan raskasta

ja ongelma ei täysin hävinnyt latauspuolen ehostuksen jälkeen.