Kirjoittaja Aihe: Alkaa mielikuvitus loppua...  (Luettu 13330 kertaa)

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #15 : Kesäkuu 06, 2007, 09:40:52 ap »
Joo, keskialue röpeltää. Lambdasta sain piuhat poikki, vahingossa, joten sen näytöstä en osaa sanoa. Ei kuitenkaan kaasua blipatessa pölläytä mustaa, joten laihalla käynee. Hmm.. Onkos tässä nyt järkeä? Senhän kai pitäisi tehdä juuri toisinpäin?? Tai siis itse asiassa, enpä tiedä minkä muotoinen käyrä on, onko se kupera vai kovera!

Anyway, M-I Importissa peukalonpään kokoisen säätövastuksen hinta on alle kolmesataa euroa ja Ducatikaupassa 343 euroa.

En taida tykätä Weberin hinnoittelupolitiikasta.

Tästä vittuuntuneena laitan pyörääni MegaSquirtin Boschin anturilla. Ihan protestiksi.

Lineaarisen säätövastuksen voi korvata toisella vastaavalla alueella toimivalla, ihan merkistä ja mallista riippumatta. Epälineaarista taas ei mitenkään järkevästi. Hiukka sapettaa.

-------

Internet on ihmeellinen asia.

http://www.guzzitech.com/TPSRep-Yaniv_A.html sivistää seuraavasti: Someone mentioned to me that Harley has the same TPS, and that it's MUCH cheaper than MG's. (FYI: Dealers want almost $200, just for the part). The same part from Harley was $40! The part number is: 27271-95. I bought it, and Wayne O. helped install it, and he had the software also to get it set up properly. Problem solved, it runs great.

http://www.guzzitech.com/HD-TPS-Jeff_B.html
kertoo myös tarkasti mikä on HD:n ja MG:n antureissa eroa. Ero lie niin pieni että hukkuu kohinaan...

Jospa kokeilen.

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2007, 08:53:00 ap kirjoittanut MotoJussi »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #16 : Kesäkuu 06, 2007, 11:59:27 ap »
Mikä Megaruutta on kyseessä? Joko valittu/hommattu kenties?
Itseäni kiinnostaisi nimittäin tuon pikkulohkon ruiskutus. Oma resepti ei tosin sisältäisi Gutsin myöhempien mallien läppärunkoja, vaan jostain sopivasta auton moottorista irroiteltu yksi iso. Vääntö ja virtauksen hallinta hakusessa tällä tavoin. Siihen sitten MS ja molemmille pytyille omat (vähintään yhdet) suuttimet. Esim. 1.3 litraisessa Corollassa on kompaktin oloinen läppis ja virtaa vähintään 82 heppaa.. Suuttimetkin ovat tuossa aika näppärät, mutta olisi vissiin viisainta hommata kuitenkin Boschit Nipponeiden tilalle. Hmmm.. :vau:
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #17 : Kesäkuu 07, 2007, 05:03:20 ap »
En tiedä MS:n mallia, mikä tulee, valitan. Tulossa jo kuitenkin.

H-D CENTER OY
Lämmittäjänkatu 6

toimittaa pulikan; 84.78 EUR Belgian keskusvarastosta + 10% pikatoimituslisä.

Nii'i... Piikkiössä se olis hyllyssä.... Tää on niin tätä :)

MotoJussi

edit: 15.6.2007

Nyt on viiimein HD-TPS näpissä. Pohjassa lukee MAGNETI MARELLI. Mitähän reittiä tämä on kulkenut :) Amerikassa pulikka tosiaan 40 USD...
Jokohan tänään ehtisi laittaa palikat paikalleen ...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2007, 09:21:00 ap kirjoittanut MotoJussi »

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #18 : Kesäkuu 07, 2007, 23:55:04 ip »
Ko. toimittajalta MS:n tyyppi (päivitys) lienee 2.0 tai 2.2. Sisältää pelkän ruutan softan, ei syttyä.  Asentelen itse yhteen Daavikkaan sellaista paraillaan. Sytytys tulisi oleen ohjelmoitava Ignitec TCPI. Aluksi kuitenkin koetetaan H-D vakiosytkällä. Toiveena saada tulille vielä tässä kuussa. Tätä ruiskuyksilöä on modifioitu sen verran että se ottaa huomioon ilmanpaineen aina 1,5 bar ylipaineeseen asti. Mieluimin olisin kyllä käyttänyt 100% kotimaista suunnittelua ja valmistetta olevaa Laihoboxia rikastukseen perusruutan ohessa kuten Jussin ja mun Guzzeissa on. (Hra Laiho on vain niin kiireinen ettei kerkee koota rasioitaan.)

Tänäkin aamuna päräytin Centaurolla töihin kun Breva on 20000 km huollossa. Takana yli 100000 km eikä vena- ja jakopään koppien avausta pidemmälle ole tarvinnut konetta tutkia. Heikko kohta vaikuttaa olevan olematon öljypumpun laakeri. Öljypumppu on kertakäyttöluonteinen tässä mallissa.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #19 : Kesäkuu 17, 2007, 13:38:07 ip »
Noni.

Nyt on ahdin paikallaan isolla vetopyörällä, lisäruutat kiinni ja kaikki pelaa about OK.

Vielä pitää ohjelmoida lisää soppaa isoille ahtopaineille (menee laihalle 100% kiihdytyksessä. Korjaantuu hiirellä klikkailemalla) ja pohtia, mistä johtuu satunnainen nykiminen taajama-ajossa.

Vikoja oli monta, ja osa niistä kompensoi toisiaan:

repeämä painekotelossa
TPS rikki
seokset uiturallaan suhteessa ahtoihin
regulaattori piti liikaa painetta

Vaan nyt se pelaa maailman tappiin!

MotoJussi & California K

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #20 : Kesäkuu 21, 2007, 03:53:03 ap »
Toimii.

He-le-ve-tin hyvin.

Keskialueella himmatessa pientä röpötystä, mutta muuten lambda näyttää vihreää kivasti koko ajan ja "sen kyllä huomaa".

Viitosella moottoritiellä 120 lasissa kun vääntää kaasua, alkaa ranteet venyä.

Nyt on hymy korvasta korvaan :)

MotoJussi & California Jackal

Summu

  • Viestejä: 348
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #21 : Kesäkuu 21, 2007, 06:48:54 ap »
Ei satu olemaan kuvia rojektista ja lopputuloksesta?

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #22 : Kesäkuu 21, 2007, 08:36:55 ap »
kuvat lopputuloksesta ovat "työn alla", mutta jotain näkyy osoitteessa http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/ahdin/ lähinnä aiemmista vaiheista.

http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/20070617/ tuossa sit pari sekavaa otosta viimeisistä vaiheista.

Pitäis kai joku vähän edustavampi juttu rakentaa :)

MotoJussi & California K

MotoJussi

  • Viestejä: 965
Alkaa mielikuvitus loppua...
« Vastaus #23 : Heinäkuu 18, 2007, 04:05:47 ap »
Jep jep.

102 000 kilometriä, joista viimeiset 30 000 km ahdettuna on kuluttanut läppärungot ja akselit väljiksi. Paineilma, jossa bensaa seassa, pyrkii akselin viertä ulos ja täyttää TPS:n.

Tuore TPS kesti 1500 kilometriä. [rumasama]

Reissuun on menomieli, mutta ei tuolla voi ajaa... Uutta TPS:ää tilaukseen ja reissun jälkeen sitten kiinni.

Onneksi on käytössä toinenkin italialainen pyörä. En kyllä ole vielä keksinyt miten tuohon laitetaan teltta, makuualusta, makuupussi ja muut tilpehöörit kyytiin ...

http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/szr660/20052007(002).jpg ois tuollain juu.

Etuvanne, moottori ja pari runkopalkkia japanian ihmemaasta, loput Belgardan kasaamia italialaisia osia.

Että näin.

MotoJussi & California K