Kirjoittaja Aihe: LM 850 ajoon tavalla tai toisella  (Luettu 3299 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« : Lokakuu 17, 2019, 22:17:51 ip »
Jos positiivisesti sanoisi niin on mielenkiintoinen projekti. Nyt on vain käyty läpi saako olemassa olevista osista kalua ja jos ei saa niin sitten pitää uudistaa osia. Apua otetaan vastaan. Erityisesti jarrut kaipaavat huomiota.
http://www.motomatti.fi/2019/09/moto-guzzi-lm-850-kunnostusta.html

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #1 : Lokakuu 17, 2019, 22:44:31 ip »
Tuommoinen rakentaminen vie aikaa tolkuttomasti, kun joka asia pitää viilata, kääntää ja kaulita.
Toivottavasti omistaja kunnioittaa ajankäyttöä riittävällä määrällä seteleitä
Tämäkin vielä! ! !

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #2 : Lokakuu 17, 2019, 23:29:17 ip »
Takajarrun kannake olisi varmaan paikan pysynyt tuolla siihen asti, kunnes mutterit putoavat. Kannakkeet kyllä olisivat kestäneet, kun eihän takajarrua käytetä hidastamiseen. Kammoan tuota tapaa käyttää pehmeitä, harvanousuisia pultteja jarruissa. Omissa on hienokierteiset ja vähintään kymppiysit.
Noille eujarrujen männille; ei jatkoon. Tuo näköisiä ei kannata laittaa käyttöön, kutsuu vain harmeja.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #3 : Lokakuu 18, 2019, 11:02:51 ap »
Joo, jarrut saavat korjaussarjat tai vaihtuvat jos sylinteritkin ovat syöpyneet. Nykyisellään niihin ei voi luottaa vaikka näennäisesti nyt toimivatkin.
Kaikkea mekaniikkaa ei ole vielä syynätty. Eiköhän kardaanikin käytetä auki kuten takapyörän napa myös. Sähkölaitteet ovat epämääräisiä. Johtosarja pitää rakennella tai hankkia uusi. Kunnostamiseen menee aikaa.
Eläkeläisellä sitä on vaikka sekin hupenee.

Jarrupultit, rungon etupään pultit ja muutama muutkin ovat lujuudeltaan 12.9 karkeakierteisiä Nylockeilla paitsi etujarrulevyjen pultit. Niitä on niin monta että kestävät kyllä. Alunperin pyörässä on ollut hienokierteisiäkin mutta ilman lukitusta. Tosaalta, ruuvilukite on edullinen tapa kiinnittää muttereita varman päälle.

Alunperin pyörä tuotiin minulle syyskuussa periaatteella että "Katso äkkiä paikat kuntoon että pääsee vielä ajelemaan". Viikko annettiin aikaa.  Kyseinen idea ajamisesta tänä vuonna on homman edetessä kuopattu.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #4 : Lokakuu 18, 2019, 11:44:01 ap »
Itse laittelen jarrupultteihin Nord-Lockeja. Kevyt lukite vaan siksi, että saa myös irti tulevaisuudessa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #5 : Lokakuu 18, 2019, 21:21:00 ip »
Nord-Lockeja on mullakin hyllyssä erinäisiä kokoja. Erityisesti lämpölaajenevissa kohteissa hyvä. Kuten pakoputkien juurimutterit.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: LM 850 ajoon tavalla tai toisella
« Vastaus #6 : Lokakuu 18, 2019, 23:56:15 ip »
Niitä ei tarvi kun puolikkaat laittaa kapeaan paikkaan. Sekin jo pitää romut sijallaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.