5AM ecun ohjelmointi pöydällä Tarvitaan siis 12V DC hyvä virtalähde (labra-). Ecu ottaa virtaa noin 1A enimmillään, joten mielellään >2A lähde, ettei mene polvilleen. Sekä normaali KL-sovitin ja pc jota pyöräänkin käytät.
ECUn kytkentäKytketään ecun sen pään liittimeen, josta kotelosta puttuu kulma (voit toki tarkistaa mittaamalla, että oikean liittimen nasta 10 on yhteydessä maahan):
* 12V nastoille 4 ja 17
* K-line nastalle 16
* maa runkoon. Puhdista oksidikerros että maa kunnollinen.
Yhteensä siis 4 johdinta (12V kahteen nastaan, gnd runkoon ja K-line). Huom: Ei tarvitse maattaa nastoja 10 ja 34 vaikka jossain niin lukee, maadoitus oltava kunnolla ruuvin alla. Service manuaalista voi tarkistaa nastat.
KL-sovitinKL-sovittimeen 12V sähköt ja K-line tietysti.
* 12V
* maa
* K-line
* KL-sovitin normaalisti usb.llä pc:hen.
Tämän jälkeen toimivat ohjemat. GuzziDiagilla kannataa ensin testata, IAW5xReaderilla kannattaaa ottaa alkuperäinen koodi talteen vaikkei itse tarvitse ja IAW5xWriterilla omaan pyörään sopiva binääri sisään.
Itse tein näin käytetystä Brevan ecusta Grisoon "varaecun". En halunnut tehdä paikalla koska oli väärä koodi sisällä. Brevan koodin otin kyllä talteen. Erot oli hyvin vähäisiä lähinnä warmup taulukko jne. Käytetyn ecun (listalla "cdi") tilasin osoitteesta
https://www.boonstraparts.com. Tilasin sunnutaina ja tuli jo tiistaina päivällä perille DHL:llä! Ei mutta kokemusta ko. paikasta.
Huom. Vika koodeja pukkaa pöydällä, mutta sitä ei saa säikähtää koska ne saa kuitattua kun laittaa paikalle pyörään.
En vastaa muiden kokeiluista. Kirjoitin tämän, koska en itse juuri löytänyt tästä tietoa, vaikka varmaan näitä on tehty.