Kymmenen vuotta pk-seutua riitti minulle. Siellä hermokimppujen kanssa ruuhkassa tunnin sivuunsa työmatkat ovat onneksi takana päin 

. Sen verran tämä motarikeissi liittyy topikkiin, että kolmion takaa on tässäkin väistämisvelvollisuus, ei päinvastoin. Tieliikenteessä on noin 10 - 20 % kuskeja, jotka piutpaut välittää liikennesäännöistä: a) tahallisesti,  b) tyhmyyttään tai c) muuten sekoillen. Vilkun käyttö on yksi hyvä indikaattori. Kun lähden Jyväskylästä Kuopion suuntaan, ABC:n liikenneympyrään mentäessä, pitää ryhmittyä ja vaihtaa kaistaa vasemmalle ja tietysti vilkuttaa. Ehkä yksi sadasta tekee sen, ei edes ammattikuskit. Meneehän se yli ymmärryksen, ettei kaistan vaihto tapahdu aina oikealle risteysalueella. Olen muutama neropatin takana ajanut samaa matkaa sattumalta kaupunkiliikenteessä, esim. viisi risteyskäännöstä ja kuski ei kertaakaan vilkuta. Sitten on iso joukko, jotka kääntyy ensin ja sitten vilkku rampissa päälle jne..Näitä esimerkkkejä liikennekäyttäytymisen surkeudenlähteistä riittäisi. Toki sitä joskus itsekin on lievästi törttöillyt. Puhelimen käyttö on joskus varmasti vaikuttanut jollain tavalla ajamiseen. Pääsääntöisesti pyrin hyvään, muut kanssakulkijat huomiovaan ja virheettömään ajosuoritukseen, joka erityisesti moottoripyörällä tuottaa suurta mielihyvää 

.