Kirjoittaja Aihe: Cali II Lafranconit  (Luettu 7278 kertaa)

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #15 : Helmikuu 24, 2018, 20:36:27 ip »
Meillä kerhon db- mittauksissa kärjessä on ST3 Ducati , kytkimestä 134 db, kakkosena MV-Agusta , 126 db täysin suora titaaniputkisto , aameriikan pyörät seuraavina :)

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #16 : Helmikuu 25, 2018, 03:22:45 ap »
Meillä kerhon db- mittauksissa kärjessä on ST3 Ducati , kytkimestä 134 db, kakkosena MV-Agusta , 126 db täysin suora titaaniputkisto , aameriikan pyörät seuraavina :)
Staattisessa melumittauksessa mitataan melua pakoputken päästä em säädösten mukaan. Ohiajomittauksessa ei kytkinmelua ilmene. Muu melu on toisarvoista koska sitä ei ole lakiin kirjattu.
Eräässä omassa pyörässäni on imuilman rääkynä (Ahdin hieman kurnuttaa.) varsin kuuluvaa mutta ei sekään kuulu melumittauksen piiriin. Meillä tehdään asiat niin kuin laissa on säädetty.....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #17 : Helmikuu 25, 2018, 09:36:55 ap »
Ducati kuivakytkimen kalkatus on hankala muusta mökästä eristää. Jäähän tuo toki ylempänä muiden äänien alle.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Harri Eronen

  • Viestejä: 377
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #18 : Helmikuu 25, 2018, 09:51:52 ap »
Näillä mittauksilla on haettu ainoastaan huippuarvoja, virallisuutta niillä on samanverran kuin Saabin antennilla.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #19 : Helmikuu 25, 2018, 12:14:28 ip »
Varsinkin, kun tien laidassa mittaillaan.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #20 : Helmikuu 26, 2018, 09:35:51 ap »
Edellä olevan kirjoittelun johdosta (tai siitä huolimatta) nuo SD:n tarjoamat Competizionet kiehtovat

https://www.stein-dinse.biz/Komplettangebot/Auspuffanlagen/Moto-Guzzi/T4-T5-SP-2-Cali-2-Mille-GT/Lafranconi/Lafranconi-Kit-Cal-2-T5-MGT-Cal-3-Competizione::2217.html .

Näin vaikka tarkoitus oli säästää huonontunutta kuuloa ja korvia vinkumiselta. Virkavallan italienkielentaidosta en tiedä. Pöntöissä lukee nimittäin selvästi että "Riservato campetizione". En kylläkään kuvittele väljemmistä pöntöistä mitään tehonlisäystä tai muuta hyötyä koituvan. En sen enempää kuin aikoinaan Klaukkalassa toiminut Ducati -liikkeen heppukaan. Kaveri kertoi että huoltoreissulla hänelle oli kaupiteltu jotain hiilikuitupönttöjä. Kun kaveri kertoi kysyneensä että mitä hyötyä niistä on, oli saanut vastaukseksi että ei niistä mitään hyötyä ole. Ääni kyllä kovenee ja penis jatkuu kahdella sentillä. Selvää oli että kaupat syntyivät.

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #21 : Helmikuu 26, 2018, 09:47:07 ap »
EV:n vaihdoin viime kaudella E-hyväksytyt Lafrat Riservato Competizionien tilalle.
Ääni vaimeni jonkun verran, mutta vähemmän kuin odotin.
Kypärän vaihto hieman tiukempaan vaikutti enemmän.

Jouko S

  • Viestejä: 860
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #22 : Helmikuu 26, 2018, 09:54:20 ap »

Ei nuo Competitzionit mitkään mökäpöntöt ole, jos pitää alkuperäisen välivaimentimen paikoillaan. Suoralla h-putkella on kyllä sitten jo huomiota herättävän kovat äänet.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #23 : Helmikuu 26, 2018, 10:19:58 ap »
Cali II:ssa on suora väli H- kappale alkuperäisenä. 80 -luvun puolessavälissä melua (tai soundia, riippuen kuulijasta) sai olla enemmän kuin myöhemmin ja varsinkaan nykyään. Ääntä tulisi olemaan.

Selvää on että laitteen on täytettävä muiltakin osin "vain" ensirekisteröintiajankohdan vaatimukset. Kun sovittelin aikoinaan  lyhytvartisia harrikan peilejä karmeitten alkuperäisten tilalle (jotka oli luultavasti Piikkiössä siihen ruuvattu), muistelen tutkineeni että -85 oli ollut pakollisena vain yksi peili. Totesin kuitenkin että ei siitä yhdestä kunnolla näe ja laitoin pelin myös kaaasupuolelle, vaikka ei ihan heittämällä Taiwanissa tehty HD peili käynytkään.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #24 : Helmikuu 26, 2018, 11:43:55 ap »
Mulla on mahdollista käyttää 4 erilaista äänimaailmaa, kun on käytettävissä alkup. keskipönttö, tyhjä H-putki, alkup. pöntöt ja Lafrankonin mökäpöntöt. Sopivin äänimaailma itselle on kun tyhjä H-pönttö ja alkup. pöntöt käytössä.   8)
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #25 : Helmikuu 26, 2018, 12:07:02 ip »
Mullahan on kaksi asetusta, joita voi vaihdella kesken lennon..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2018, 13:08:00 ip »
Tuskin teksti competizione kiinnittää kovinkaan paljon huomiota jos ei huudata konetta joka välissä. Ei sieltä rauhallisesti ajamalla kuulu mitää kauheampia meteleitä. Välipönttö muuttaa ääntä matalammaksi jyminäksi. H-putki antaa kireämmän pärinän. Ilman H-putkea tai välipönttöa ei kannata yrittää sillä silloin tulee jo virtausvastusta tarpeettomasti lisää ja ääni terävöityy. Silti sitäkin näkee.

Välipöntöstä: niitä on ihmisillä nurkissa ylimääräisenä koska on laitettu H-putki tilalle. Sen laittaminen taas johtuu siitä että vaihteiston öljynvaihto helpottuu. Tosin monissa keskipöntöllisissä malleissa on toinen tyhjennystulppa vaihteiston takakannessa. Kaikki vain eivät ole löytäneet sitä. California III:ssa ei tätä lisätulppaa ole joten öljytulpan irrotus on hankalampaa mutta ei mahdotonta: öljy vain valuu pönttöä myöden. Itselläni on Cali III:ssa 1100 Stonen keskipönttö ja öljynvaihdon suoritan imuvaihtona mutta muutaman vaihdon välein lasken öljyt pois propusta että näen onko kertynyt metallia propun magneettiin. Jos sitä on niin tietää että kohta on remontin paikka.

Jos äänenvaimentimia ja välipönttöa/H-putkea ei irrota silloin tällöin on niillä taipumus tarttua järkyttävän kovasti toisiinsa. Jopa rosteriset putket tarttuvat toisiinsa ajan kanssa. Koska olen monien moottoripyörien ns. loppukäyttäjä niin taloudessa on juurikin sellaisia pyöriä joissa on aiemmat omistajat/huoltajat hakanneet pakokäyrät, äänenvaimentimet ja liitokset klommoille. Jos aikoo irrotella pitkään nipussa ollutta putkistoa niin hyvin tunkeutuvalla ohuella öljyllä aloittaen jo viikkoja ennen varsinaista purkutoimenpidettä helpottaa todella paljon purkua ja kokoonpanoa.

Ennen kokoonpanoa liitospinnat on pitää puhdistaa noesta, ruosteesta ja muusta liasta. Liitettäessä kupari- tai alumiinipastaa väliin niin seuraavalla kertaa ei tarvitse ilmehtiä. Ylikiristää liitoksia ei kannata vaan vain sen verran että osat ovat kiinni eikä vuotoja ole.

California Kolmosessa toinen äänenvaimennin on irrotettava joka tapauksessa jos takapyörä pitää irrottaa. Toinen tapa, mutta ei suositeltava on ottaa iskunvaimentimet irti ja laskea haarukkaa alemmaksi. Silloin voi kardaanin nivelen suojakumi vaurioitua.

Kurtsi

  • Viestejä: 300
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #27 : Maaliskuu 05, 2018, 10:55:54 ap »
Theo Lamersilta löytyi alkuperäiset. Vielä jäi yhdet. Lähes satasen kalliimmat = 595 €, kuin SD:llä (jolla niitä ei siis lopulta ollut). Tänään tilattu ja oli eka kerta Lamersilta.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #28 : Maaliskuu 05, 2018, 11:03:29 ap »
Jaaha, varastoni arvo nousi juuri....

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Cali II Lafranconit
« Vastaus #29 : Maaliskuu 05, 2018, 11:21:16 ap »
Ihan ok hinta putkille. Varsinkin, kun on "alkuperäiset".
Hyvä pyörä, parempi mieli.