Automaattilootat on sellaisia aparaatteja, että sieltä saattaa mennä jotain tohjoksi hinauspuuhissa. Manuskalaatikoissa ei tapaa olla kovin herkkää mekaniikkaa. Hinatessa tulee viistohampaisella hammaspyörällä varustetulle akselille päinvastainen aksiaalivoima kuin ajon aikana ja jos laatikko on rakennettu siten, että siellä on jostain syystä sellainen laakerointi, joka ei juuri siedä väärään suuntaan painattamista, niin toki laakerivaurio on mahdollinen jopa pitkän alamänen seurauksena, siis todella pitkän moottorijarrutuksen seurauksena. Guzzin lootassa on ryhmäpyörällä oikein aksiaalineulalaakeri ottamassa vastaan ajoliikkeen aksiaalivoiman, mutta en ole kuullut että lootaa olisi missään onnistuttu rikkomaan moottorijarrutuksella. Hinaus on kuitenkin kokonaan eri asia kuin moottorijarrutus, koskapa hammasvoimat on ihan mitättömät ja esim. Guzzin laatikossa tuo mainittu ryhmäpyörä ei pyöri laisinkaan.