Kirjoittaja Aihe: Californiasta  (Luettu 5336 kertaa)

californi-are

  • Viestejä: 13
Californiasta
« : Tammikuu 16, 2007, 09:36:51 ap »
Muutaman vuoden pikku-customilla ajaneena mieli halajaa OIKEAA pyörää, ensi kesän haaveissa kangastelee 90-luvun puolivälin California.

Voisiko joku valaista noviisille näitä eri mallien eroja: 1100, 1100i, 1100 EV jne...

Vai haaveilenkohan turhaan: onkohan meikäläisen hulppeat 170 cm riittävästi Calin puikkoihin - ajoasento näyttää matalahkolta mutta toisaalta penkki leveältä. Kokeilemallahan se tietysti selviää mutta kun ei malttaisi odottaa...

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Californiasta
« Vastaus #1 : Tammikuu 16, 2007, 12:13:47 ip »
 

:prof:

Satula on Calissa suhteellisen leveä. Minä kohoan maan pinnasta 180cm korkeuteen ja ihan ei ylety jalkapohjat koko matkalta maahan kun istun Calfornian satulassa. Eli hiukan joutuu kohottaan kantapäitä. Mutta eipä hätää. Tietääkseni Moto Italiassa pientä korvausta vastaan voidaan suorittaa satulan madallus/kavennus operaatio, joka lyhyemmälle kuskille auttaa kummasti. Uskoisin, että elopituutesi ei tule olemaan ongelma jos satulaa operoidaan.

 
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

Terho

  • Viestejä: 17
Californiasta
« Vastaus #2 : Tammikuu 16, 2007, 13:22:40 ip »
Mulla on cali-III -93 ja pituutta hulppeat 174. Ei ole ollut mitään ongelmia persjalkaisuudesta. Cali on ensimmäinen pyöräni. Siinä on painopiste sen verran alhaalla, ettei töpöjaloista ole haittaa. Rohkesti vaan kokeilemaan !!

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Californiasta
« Vastaus #3 : Tammikuu 17, 2007, 08:14:23 ap »
Peruseroja:

Paljas 1100 on kaasaripeli, pikku "i" lopussa tarkoittaa ruiskua, Jackal ja Stone "neekerimalleja" ts. niukemmalla varustelulla ja EV on "high end" varustelutason ja viimeistelyn osalta. Erot ovat pääosin jarruissa, jousituskomponenteissa ja kromin määrässä.

Kaasuttimilla varustetut mallit ovat viime vuosituhannelta. Suurin osa isoista malleista on ollut jo pari vuosikymmentä saatavilla ruiskulla varustettuna ja nykyään muuta ei enää tehdäkään. Nykyään ruiskun olemassaoloa ei enää mallimerkintään liitetä koska se on arkipäivää ja pakollista päästöjen osalta.

Jousitusta voi hieman rukata jos korkeus hirvittää. Tosin takaiskarit joutuu silloin vaihtamaan lyhyempiin ja jämäkämpiin. Keulaa voi laskea liu'uttamalla teleskooppeja ylös kolmioissa.

mm
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2007, 08:19:00 ap kirjoittanut motomatti »

californi-are

  • Viestejä: 13
Californiasta
« Vastaus #4 : Tammikuu 18, 2007, 00:54:58 ap »
Kiitos asiallisista vastauksista. Kesää odotellessa...

  • Vieras
Californiasta
« Vastaus #5 : Tammikuu 18, 2007, 08:09:50 ap »
Varmaan joku tietää oliko 75-vuotisjuhlamallin California 1100 ruiskupeli vai kaasutinmalli. Kaveri on kovassa Guzzikuumeessa ja tällainen olis tyrkyllä. Vuosimalli lienee -96 vaikka onkin rekisteröity 1997. 

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Californiasta
« Vastaus #6 : Tammikuu 18, 2007, 09:03:33 ap »
Tappura kirjoitti:
Lainaus
Varmaan joku tietää oliko 75-vuotisjuhlamallin California 1100 ruiskupeli vai kaasutinmalli. Kaveri on kovassa Guzzikuumeessa ja tällainen olis tyrkyllä. Vuosimalli lienee -96 vaikka onkin rekisteröity 1997. 
Ruiskupeli se on.  -95 on vielä saanu valita ruutan ja dellorton väliltä mutta -96 eteenpäin on vain ruiskucaleja. Eikös?

 
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 18, 2007, 09:08:00 ap kirjoittanut Ikkala »
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Lare

  • Viestejä: 21
Californiasta
« Vastaus #7 : Helmikuu 10, 2007, 04:41:13 ap »
Multa tulee maaliskuun alussa Moto Italiaan EV vaihtopyöränä. Siinä on Corbinin istuin, joka on pikkuisen matalammalla kuin alkuperäinen.

Kuva löytyy tuolta omien pyörien joukosta.

P.K.