Kirjoittaja Aihe: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori  (Luettu 16335 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #45 : Lokakuu 06, 2016, 16:13:49 ip »
Tuolta linkin tekstistä: "The bike also gets a secondary air system and a specific catalytic converter to meet Euro4 rules. 71 kW (96bhp) @ 6500rpm , 121 Nm (12.3kgm) @ 3000rpm."  Siis pakoputkessa kierrätystä ja uusi katti tarkemmalla lambdasäädöllä? Ei ne tehot taida pudota EU4 myötä... Esim. RSV4 näyttää olevan täynnä jos vaikka mitä kiikkua ja liikkua, kierrosaikojen luvataan putoavan sekunnilla... http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?311947-2017-RSV4-Updates-Discussion&p=4155924#post4155924
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2016, 20:53:18 ip kirjoittanut Camn »
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #46 : Lokakuu 06, 2016, 21:31:00 ip »
Lainaus
121 Nm (12.3kgm) @ 3000rpm.
Euro3 -mallista kerrottiin hieman erilailla: 120 Nm @ 2750 rpm.
Ero lienee merkityksetön mutta on oletettava että Euro4 -malli on pirteämpi kunhan kierrokset nousevat 3000 ja yli.
Kokemuksesta voin kertoa että alle kolmentuhannen kierroksen alueella ei vääntö aiheuta aluksi muuta kuin vapinaa. Mutta yli kolmentuhannen meno on pirteää.
Siinä suhteessa moottori on käytökseltään entisenlainen kuten edeltävät pienemmät mallit jotka toimivat parhaiten yli 3000 kierroksen.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Euro4 ja ilmajäähdytteinen moottori
« Vastaus #47 : Lokakuu 06, 2016, 23:15:20 ip »
Se, että teho ei tipu euro4:ään siirryttäessä, kertoo että koneessa on nyt säädöillä tapettu paljon reserviä. Mutta niin pitää ollakin, jos 1400cc:stä otetaan noin maltillisia lukuja ulos.
Hyvä pyörä, parempi mieli.