Tänään päätin töitten jälkeen selvittää miten muutos tehorajoituksen purkamisessa onnistuu. Teroitin taltan, jolla oli aikomus murentaa ruuvin täyttävä massa. Terävällä päällä sitten massan kimppuun, naps ja kops, oli taltan pää lytyssä. Kiinan meltorauta ei pystynyt jytäkkään massaan. Aikalisä.... hetken tuumailun jälkeen otin ison talttaruuvarin ja vasaran. Pieni kopsaus sivusuunnassa "haittapalaan", ja abropoo, se siirtyi kevyesti sivuun. Eli rajoitinta ei ole nyt varsinaisesti poistettu, mutta se ymmärsi väistyä hieman sivummalle. Tämähän sopii. Voihan olla että sitä on ennenkin "vähän liikuteltu". Pienellä siirrolla sen saa sitten takaisin paikalleen, hm..
Eikun tienpäälle testaamaan miltä noin 43 % tehonlisäys tuntuu. Kaasukahva liikkuu nyt noin 3,5 cm (ennen noin 1,5 cm). Nopeudesta riippumatta, noin 4-5000 rpm:n jälkeen alkoi tapahtua. Myös äänimaailma alkoi olla hieman toisenlainen. Haa, uusia ulottuvuuksia pikkurahalla...
Tässä on kuitenkin kyse vielä pienitehoisesta moottorista mp:ssä. Noin 35 vuotta autolla ilman isoja kolareita ajaneelle (+50v), se kyllä kulkee ihan riittävästi. Ei jää liikenteessä jalkoihin suomen teillä