Tunturi TT:lle : ei ole tyhmiä kysymyksiä, kysymätön kysymys ehkä...
Käyttöohjevihossa näkyy miten kotelo purkautuu, omassa Lariossani se (ilmanputsari) oli jo jonnekin hukattu alkuperäisten katteiden ohella! :O
Voi olla, että akun irrotuksen jälkeen on tilaa käännellä ko. purkkia enemmän - moottori-voimansiirtopaketti kyllä irtoaa pienellä vaivalla koko rungosta ja sitten sitä on mukava putsailla sun muuta

Itselläni alkaa lähipäivinä olla pyörä palasina, toivottavasti keväällä kokoonpanon jälkeen ei jää kovin paljon osia yli.. :vau:
Itselläni oli powerfilttereiden peltisiin takakansiin porattu reiät ja niihin läpiviennit letkuille jotka y-kappaleen kautta kiinnittyivät öljynerottimen muoviputkeen, joka kiinnittyy vakiona ilmanputsarin koteloon.
Itse olen aikonut muuttaa huohotusta siten, että kyseisen muoviputken päähän kiinnitän kampikammion huohotussuodattimen jollaisia saa tarvikeosina - semmoinen kartiomaisen ilmanputsarin näköinen mutta pienempi. Tällöin öljynerotinpurkki jää paikalleen.
Toinen vaihtoehto olisi liittää em. suodatin suoraan kansista tuleviin huohotusletkuihin mutta taitaa hönkiä öljyä niin riskisti ettei käytännössä ole ehkä hyvä vaihtoehto, kuten täällä tuli jo todettua(?)
Molempien menettelyiden etu on se ettei kaasuttimille syötetä sylintereiden ohivirtausilmaa eli kaasarit saavat maksimaalisen määrän puhdasta ilmaa
Omiin kaasuttimiini tulen sovittamaan imutorvet ja niihin Pipercrossin vaahtomuovisuodattimet - tila vain on niin pieni ettei riittävän pitkät torvet meinaa mahtua jotta imukanavisto kaasuttimineen olisi optimaalisen pituinen Larion max tehon kierrosluvulle. Nokka-akseliin suunniteltu muutoshionta tosin korjaa tilannetta siirtämällä tehohuippua muutaman sata rpm ylemmäs.
Btw. Dellorton kaasuttimien säätöön ja muutenkin kivaa nippelitietoa "Lortoista" löytyy ducatimeccanica sivuilta, en muista sivun osoitetta mutta googlettamalla löytää perille. Itselläni vaahtomuovisuodattimilla nyt kesällä oli 165 suuttimet, eikä olleet ainakaan liian isot... säätö jatkuu ensi keväänä
