Kirjoittaja Aihe: Muutama GuzziDiag kysymys  (Luettu 3981 kertaa)

MiCali

  • Viestejä: 37
Muutama GuzziDiag kysymys
« : Elokuu 11, 2015, 18:58:42 ip »
Vajaa viikko sitten tuli sotkeennuttua Guzzi-maailmaan Stonen hankinnan myötä. Muutama sata kilometriä takana ja virne naamalla leviää matkan karttuessa ;D
Tietysti kun jo viikko ollaan yhteistä tietä kuljettu, heräsi kiinnostus GuzziDiagin kiemuroihin ja kaapelit onkin jo tilattu.

Tuota GD ketjua olen lueskellut mielenkiinnolla ja siitä ensimmäinen kysymys nousi esiin eli siellä mainitaan suosituksena läppärin käyttö akkuvirralla. Mistä moinen? Tuleeko ongelmia jos kannettava on piuhan päässä diagnisointia suoritettaessa? Toinen ongelma noviisille muodostuu omasta laitteistosta. Käytössä on OSX pohjainen laite, jolloin TunerPron käytölle muodostuu jonkin asteinen este. Onko foorumilla ketään joka käyttää TunerProta jonkin emulaattorin avulla tai onko olemassa jotain muuta vastaavaa ohjelmaa joka toimisi OSX ympäristössä?

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Muutama GuzziDiag kysymys
« Vastaus #1 : Elokuu 11, 2015, 21:11:38 ip »
Onnea uuden pyörän johdosta ja tervetuloa GuzziDiag -käyttäjäksi (aina tulee mieleen se Radio Helsingin slogan ”olet ystävien seurassa”). Oman lyhyehkön (7v) Guzziuran aloitin myös Stonella. Toivottavasti sattuu kaapeli, jossa on FTDI siru. Toimii varmuudella. Alkuaikoina oli tuo akkuvirtasuositus mutta en tiedä kenelläkään olleen ongelmaa siitä että laturi on kiinni. Myös pöytäkoneet toimivat. OSX: Mac käyttäjiä lienee enemmälti USA:ssa, mahtaisiko sieltä löytyä vinkkejä? Ei ole tullut vastaan (ainakaan ilmaista) TunerPro:n korvaajaa.Tarvittavia XDF -tiedostoja värkkäävät edistyneet käyttäjät "käsipelillä". Bin -tiedostot saa varmaankin auki useammallakin ohjelmalla, mutta mitään ymmärrettävää ei näe ilman että XDF -tiedosto kertoo missä muistipaikoissa mikäkin tieto lymyää. Uutta tulee koko ajan (kuten esimerkiksi 15M ecun kohdalla: "sytytysajankohdan muutos riippuu moottorin lämpötilasta taulukossa muistipaikassa"$B5D7").
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=73938.0
http://wildguzzi.com/forum/index.php?topic=69168.0
V11 - it defines you.

MiCali

  • Viestejä: 37
Vs: Muutama GuzziDiag kysymys
« Vastaus #2 : Elokuu 11, 2015, 22:36:45 ip »
Kiitos, kiitos! Hyvin on teini-ikäinen Guzzini minua kuljetellut mutkaista tietä näkymättömiin. Hyvä tietää, ettei tuo akkuvoima ole ehdoton onnistumisen/katastrofin välttämisen edellytys. Kaapelit tilasin Elekmalta kun jossain näin paikkaa suositellun. Tässä töiden jälkeen pikaisesti kokeilin käyttää kylmästi tuollaista porttaajasoftaa ja kas kas, TunerPro aukesi melkein ensimmäisellä yrityksellä. Kun se kerran aukeaa, niin uskoisin että toimii myös normaalisti. Nyt vaan täytyy saada jotain siihen syötettävää. Kaapelit oli tänään lähetetty, joten ehkäpä jo huomenna...

Camn

  • Viestejä: 2 577
Vs: Muutama GuzziDiag kysymys
« Vastaus #3 : Elokuu 11, 2015, 22:48:22 ip »
Minulla on tuossa pöydällä yhdet mainitsemastasi lähteestä ostetut kaapelit, toimii :). Windows -koneet pyrkivät vaan hakemaan ajurin aina "itse itseään komentaen" ellei erikseen käy ensin huolellisesti määräämässä että ajureita ei saa asennella omin lupineen... Tosin ei ole ongelmia ollut vaikka en aina ole tuota estänyt. Hienoa jos tulee mukaan "muiden kuin Windows" -käyttöjärjestelmien käyttäjiä, heitä ei liene kovin paljoa. Se vähä mitä olen koettanut käyttää virtuaalisesti toista vanhempaa käyttöjärjestelemää Windowsin sisällä on kaatunut aina lopulta siihen että en ole osannut toimia niin että "portti" tiedonsiirtoon olisi löytynyt. Stonessa voi olla joko 15M (ei kat) tai 15RC (kat) ecu, sinänsä hyvä valinta että Itävalta ("motoguzznix")-Saksa ("meinolf") linjalla on 15M sielunelämää tutkivia asian harrastajia. On vaivalla tutkittua faktatietoa saatavilla.
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 464
Vs: Muutama GuzziDiag kysymys
« Vastaus #4 : Elokuu 12, 2015, 11:14:36 ap »
Tervetuloa MiCali "säätäjien" seuraan.
Itse en ole havainnut säätöläppärini verkkolatauksen aiheuttavan häiriöitä. Toisaalta ei siinä ole hääviä akkuakaan.
Usein itse pyörä on häiriölähde: sammuksissa virrat päällä yhteys muodostuu ja homma sujuu mutta käynnistyksen yhteydessä tai kierroksia lisättäessä on-line-tilassa saattaa yhtys katketa. Silloin vikaa on etsittävä pyörästä. Sytytysjohtimet ja tulpanhatut ovat usein olleet syyllisiä.

Asialliset "uudet" kysymykset avoimen GuzziDiag-keskustelun jatkeeksi. Keskustelu on pitkä. Sitä ehkä voisi hieman editoida ja toistoa, jos sitä ilmenee, hieman karsia.