Solenoidin kunto on suht. helppo tarkistaa: Sähkömittarilla "Ohmi-alueella" tutkii näyttääkö jotain vai ei - siis ehjä / poikki. Solenoidi ei rikkoudu vain vähän. Eikä niillä mittausarvoilla ole käyttöä. Tuo Matin huomio katkenneesta johtimesta kuoren sisällä on ihan jokapäiväistä sähköukoille.
Tähän saattaa olla paras neuvo mennä autosähköfirmaan jospa tarkistaisivat asiaa. Uusi hana on sen verra arvokas, että se on säilytettävä pankin tallelokerossa...Ainakin Harpes´in sedän kaupassa Eimericassa.
Missäs päin se viallinen hana on? Jospa jotenkin sais avustavan käden sotkettua asiaan...Näin valantehneenä sähkömiehenä...
Tuo, että hanaa ei käytännössä ole lainkaan, on huonoin vaihtoehto. Harmillinen ja ennen kaikkea vaarallinen.
Onkos muuten kukaan tutkinut onko Nevadassa ja Calissa samanlainen ( sama ) bensahana?