Kirjoittaja Aihe: Moto Guzzin nimen kirjoitusasu  (Luettu 8236 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Moto Guzzin nimen kirjoitusasu
« Vastaus #15 : Huhtikuu 29, 2015, 10:30:37 ap »
Joo, se kone on ilman desmoa, pienemmillä kanavilla ja kaasari, sekä sytytys poikkeavat Ducatista. Ilmeisesti vauhtipyörissä on myös enemmän (?) massaa.
Myös runko on omansa.. ja painava!
Hyvä pyörä, parempi mieli.

ToyBoy

  • Vieras
Vs: Moto Guzzin nimen kirjoitusasu
« Vastaus #16 : Toukokuu 03, 2015, 00:43:45 ap »
Mutta hyvä pyörä tuo Dugati/ Kondor oli, harmi että piti myydä pois vielä paremman alta, ja ihan muulla hinnalla kuin mitä pyyntö oli. Nyt on kutsi ja jamaha ;)

Machiavelli

  • Viestejä: 266
Vs: Moto Guzzin nimen kirjoitusasu
« Vastaus #17 : Toukokuu 03, 2015, 01:16:18 ap »
Tuossa taannoin kehuskelin että Moto Guzzi on Euroopan vanhin moottoripyörävalmistaja... siihen totesi erään amerikkalaisen moottoripyörävalmistajan ehdoton edustaja että "teillä on se vee väärinpäin".... no, mitäpä tuohon lisäämään, vee niin tai näin...  ;D

Junkers

  • Viestejä: 468
Vs: Moto Guzzin nimen kirjoitusasu
« Vastaus #18 : Toukokuu 03, 2015, 11:16:40 ap »

Kyllähän se tuo kirjoitetun tekstin laatu on näiden tekstiviestien ja sähköpostien aikana mennyt melkoista alamäkeä. Lieneekö myös lukutaito hieman huonontunut, nykyään kun suositaan paljon tekstiä, jossa on vain pelkkiä päälauseita. Aina ei minusta mene ihan nappiin nuo ylimmän kielenhuoltajan suosituksetkaan. Minulle ei ole koskaan maistunut sanan "viiveellä" korvaaminen sanalla "viipeellä".

Condorista sen verran, että minullakin sellainen oli ennen Nevadan hankkimista. Myin pois kun autotallista loppui tila. Lisäksi arvelin, että ajelu vuorotellen kahdella eri pyörällä, joissa vaihde- ja jarrupolkimien sijainti poikkeaa toisistaan, voi olla hieman riskialtista hommaa. Muutoin Condor oli mielenkiintoinen tuttavuus. Tulipa kokeiltua muun muassa käyttöohjekirjan ohje koneen käynnistämisestä 4,5 voltin litteää taskulampun paristoa käyttäen. Takapyörän pystyy irroittamaan niin, että takaratas ja ketju jäävät paikoilleen, kätevä yksityiskohta jos joutuu rengastöihin maastossa. Pyörä oli vankka työkalu ja varusteluun kuului hyvä setti laadukkaita työkaluja, kivääritelineet ja tukeva tarakka patruunalaatikon kuljettamiseen. Kriisivalmiuteni siis putosi huomattavasti kun luovuin tuosta mattavihreästä sotakoneesta. Olisihan se ollut komeaa käskyn mahdollisesti käydessä korvata sotilaspassissani (melko vanhaa mallia) mukaan otettavana varusteena mainittu polkupyörä oikealla armeijapyörällä.