Kirjoittaja Aihe: Calin köhinät  (Luettu 6774 kertaa)

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Calin köhinät
« Vastaus #15 : Huhtikuu 18, 2015, 12:31:27 ip »
Joku muu voin muistaa paremmin mutta jossain 250€ kohdalla taisi hinta olla. Sinänsä älytön hinta noin 5€ osasta.

Jos käyntiongelma kuitenkin johtuisi muista seikoista. Oletko jo käynyt muut vikamahdollisuudet läpi? Puolien johtimet, tulpanhatut, jne? Ettei tule turhaan hankituksi kallista osaa.
Entä läppärunkojen läppien akselien välykset? Jos siellä on väljää niin se kuluttaa uudenkin TPS:n nopeasti.
Läppien akselit kuluvat jos ilmansuodatin on asennettu väärin tai käytetty ns. vapaavirtaussuodatinta.

Sitten on tietysti vielä säätöasiat. Nykyisellä polttoainelaadulla on pienempi energiatiheys eli sen käyttö saa moottorin käymään laihalla ja laiha seos on omiaan aiheuttamaan nykimistä.

Ehkäpä "opittujen arvojen nollaus" ja CO-arvon säätö hoitaa häiriön pois.
Myös syvemmälle menevä moottorinohjauksen optimointi voi tulla kysymykseen. Onnistunee asiasta kiinnostuneelle myös kotioloissa.
http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=5408.0

guzimo73

  • Viestejä: 54
Vs: Calin köhinät
« Vastaus #16 : Huhtikuu 18, 2015, 12:56:36 ip »
Noin se alko, asentoanturin vaiva mullakin. Tosin meni pari vuotta ennenkuin vaiva paheni haitaksi asti. En tiedä paljonko hd:n osa maksaa mutta ite sillon löysin saksalaisen autonviritysfirman osoitteen josta sain ihan saman osan 160:llä toimituskuluineen. Voin yrittää etsiä osoitteen jos haluat.

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Calin köhinät
« Vastaus #17 : Huhtikuu 18, 2015, 15:03:48 ip »
Guzzi osa (GU01530500) = Marelli PF3C, vaihtoehto HD osa (nro 27271-95) = Marelli P4FC.
Alkuperäisen PF3C:n saa Ducati osana (28440021A) alle 120,-:lla kotiin (linkki).
Aiheesta on monta keskustelua foorumilla -> http://www.guzziclub.fi/hscms/foorumi/index.php?topic=4898.0

Jos osan vaihtaa itse tai kaveri, jolla on GuzziDiag ohjelma ja kaapelit, niin tästä taulukosta on iloa: (PDF linkki).
Ei tarvitse uhkuu ja puhkuu yleismittarin lipsuvien sondien tai nipsujen kanssa selkää ja hermoja koetellen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 18, 2015, 18:16:27 ip kirjoittanut ALi »
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Calin köhinät
« Vastaus #18 : Huhtikuu 18, 2015, 19:58:00 ip »
Lainaus
Ei tarvitse uhkuu ja puhkuu yleismittarin
Jos haluaa tehdä "hyvän työn omaan taloon", olisi hyvä jaksaa mittarin kanssa uhkua ja puhkua kuin iso paha susi ikään, vaikka ei ole tarkoitus puhaltaa kenenkään majaa nurin... En nyt muista missä tarinassa tästä on tekstiä, mutta asia putkahtaa aika ajoin esiin: GuzziDiag -ohelman tps -asennon näyttämiin ei saisi luottaa pienillä arvoilla eikä sitä saisi käyttää TPS:n perusasennon (150 mV) säätöön.

Tällaisia löysin muistiinpanoistani:
"
Kaikki alle 176mV tulkitaan oikosuluksi maihin. Kaikki yli 4,8V oikosuluksi 5V:iin. Heti kun on tällainen tilanne, ecu kertoo ulos "0". Tps -potentiometrin ulos antama analoginen arvo muutetaan ecussa digitaliseksi "askelein". Ecussa ei ole olemassa digitaalista arvoa jokaiselle tps:n millivolttiarvolle. Nämä askeleet ovat erittäin suuria, erityisesti alhaisella alueella.  Siksi GuzziDiag ei ole sovelias 150 mV arvon säätöön. Johtuu Marellin ecujen digitalisesta resoluutiosta (15RC ja sitä vanhemmat), ei GuzziDiag -ohjelmasta.
"
V11 - it defines you.