Läppärungot ja tps on Cali Vintagesta
Tämä on syy miksi tps -reset on Bellagiossa kielletty. Calin imukurkut mutta 5AM ecu, täysin "epäortodoksinen" kombinaatio.
Näin olen asian aina ymmärtänyt:
a) Tps reset mallit (5AM tai uudempi ecu + lineaarinen tps jossa ei "säätöreikiä" - ei voi liikuttaa).
Se imukurkku, joka on säädetty valmistajalla ja säätöruuvi on "keltaisella kiinniliimattu" (se kuuluisa ruuvi, johon ei - saa - koskea), määrää tyhjäkäyntivirtaaman. On siis valmistajan pysyvästi kiinteäksi määrittämä asia. Toinen imukurkku jota saa ja kuuluu säätää, säädetään virtausmittarilla samaan tyhjäkäyntivirtaamaan. Tässä toimessa tps liikkuu mukana (kiinni läppäakselissa). Kun virtaamat ovat samat, kerrotaan tps -reset -tominnolla eculle: "tällä tps:n antamalla mV -arvolla molemmat imuläpät ovat imuvirtaamassa". Ecu kirjaa sen muistiinsa "(arvo XX mV = tyhjäkäynti"). Jos tps reset tehdään "väärin" silloin kun läpät eivät ole tyhjäkäyntivirtaamassa, kaikki kartat saavat "suuntaissiirron", huono juttu.
GuzziDiag -koodaaja joskus kirjoitti että kyllä tämänkin joku kokeili, Bellagio + tps -reset ja sen jälkeen ei sitten moottori käynyt. Kikkailemalla saatiin takaisin jokseenkin alkuperäiseen maailmanjärjestykseen. Siksi arvelen että tps reset on estetty nykyisin jos malliksi valitsee Bellagion.b) Käsin säädettävät tps:t
Ensin säädetään se imuläppä tyhjäkäyntiasentoon, jossa tps on kiinni. Tehtaan antaman tps -arvon mukaan (ensin asento "läppä täysin kiinni", sitten tyhjäkäyntiasento). Sitten toinen läppä (jossa ei ole tps:ää) samaan tyhjäkäyntivirtaamaan imumittarilla.