Kirjoittaja Aihe: gt:n rakentaminen  (Luettu 3229 kertaa)

poku

  • Viestejä: 133
gt:n rakentaminen
« : Helmikuu 07, 2015, 23:14:26 ip »
Gt pääsi hiukka huonolle hapelle ja kilsoja on vasta 150tkm,mutta mekaniikka meni uusiksi.No nyt tuo alkaa valmistumaan ja mietin mitä muuta saa noin 500 tunnilla ja uhratuilla tuhansilla euroilla?

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2015, 14:03:05 ip »
Ensiksi tulee mieleen että varustelee GT:stä Californian. Kaksivärisatula, yksi iso nopeusmittari ja astinlaudat. Sen tyyliin sopiva kaksivärimaalaus. Mustavalkoinen taitaa olla ainoa oikea.
Itse tein tuollaisen jo edesmenneelle Sahlmanin Askolle. Sitä isoa mittaria koteloineen voi olla vaikea löytää nykyään.

Jos on selkä kunnossa ja kestää etunojassa ajoa niin saahan siitä melkoisen näyttävän kyykkypyöränkin.

millegt

  • Viestejä: 598
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #2 : Helmikuu 08, 2015, 14:51:19 ip »
mistä geteestä kyse ja jos mille niin mikä helppas

nimim. hiukan vajaat 120 tkm

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #3 : Helmikuu 08, 2015, 15:51:32 ip »
Kansa vaatii kuvia.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #4 : Helmikuu 08, 2015, 15:53:45 ip »
Pokulla muistaakseni on seitsemänkymmentäluvun alun GT 850. On yleisempi kuin MilleGT. Niitä oli aikanaan melko paljon maassamme ja epäilen että ovat vielä suurelta osin liikenteessäkin. Museorekisteröinti vain tahtoo hävittää ne pois yleisön nähtävilta tallin perukoille vaikka olisivat vielä ihan kelpoja liikenteeseenkin. GT oli mun eka italianpyöräni ja tykkäsin kovasti.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #5 : Helmikuu 09, 2015, 09:33:33 ap »
Ilmeisesti tämä matin mainitsema Sahlmanin GT on se kermakahvin värinen? Sijaitsee nykyjään Laukaa-Jyväskylä-akselilla? Jos on, sai se viime tai toissa talvena uudet pytyt ja männät. Kuulemma tuli hyvä peli. Pari vuotta sitten ajeltiin mutkapätkää perätysten ja hyvin tuntui kulkevan horoilla pytyilläkin  ;D Välillä suoralle avatessa tuoksui vanhalle moottorille, ei juuri muuta haittaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: gt:n rakentaminen
« Vastaus #6 : Helmikuu 09, 2015, 10:09:23 ap »
Hyvinkin saattaa olla sama peli. Missä kuosissa nyt lienee?

GT:ssä meikäläistä innosti sen letkeät ajo-ominaisuudet.  Erityisesti hidasajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa. Sillä kikkaili mielellään. Jarrut vain eivät ole tätä päivää. Suunnittelin omaani nestetoimista rumpujarrua mutta en löytänyt sopivaan hintaan toista jarrukilpeä jonka turmelisin. Silloin itsellä ei ollut vielä koneistusvälineitä. Uuden pyörän huumassa sen sitten möin viime vuosituhannen lopulla. Hyvä laite pitkillekin reissuille.