"This option only works with the pickup system "1 lobe, 2 pickup sensors". With some
motorcycle (e.g. Ducati) during the increased level of the elektromagnetic interference (eg during ignitions) can
occur an unwanted activation the pickup input (especially the input which is not active at the moment).
This option prevents this unwanted activation, because during activation of input 1 is input 2 is blocked for activation (and vice versa)."
Minusta tuossa sanotaan käytännössä vain se että kun toinen anturi saa pulssin ja vastaava tulppa kipinän, niin sen toisen anturin osalta blokataan hetkeksi anturin signaali jotta ko. anturipiuhalle mahdollisesti sähkömagneettisesti indusoituva häiriösignaali ei aiheuta tahattomasti kipinää myös siihen toiseen tulppaan. Senhän voi blokata hetkeksi koska tiedetään että sille todellinen trigger voi oikeasti tulla vasta tietyn astekulman jälkeen. Pidetään vaan blokkaus tuota pienempänä.
Mutta jos miettii vain sen ensimmäisen pytyn osalta niin kipinä tulee aina 360 asteen välein jos anturi on kampiakselilla.
Nyt samalla tajusin että "hukkakipinän" voi siis ymmärtää kahdella eri tavalla :
a) yhden pytyn kipinä tulee aina vain ko. pytyn työtahdilla, tai
b) kun työtahdilla olevassa pytyssä on kipinä, niin kipinä lyö myös toisessa pytyssä riippumatta missä asennossa mäntä on
Olen itse tarkoittanut tuota a) vaihtoehtoa.