Ostin viime talvena 2001 Nevada Clubin (ja olin 30 vuoden paussin jälkeen taas motoristi), ja myyjäliike epäili, ettei pyörällä olisi ajettu enempää kuin vajaa 15000 km. Kertoivat sen seisoneen omistajan tallissa vuosikausia. Pikku ruosteläikät siellä täällä, ja moottorin kunto kyllä tukevat tuota väitettä. Nyt kun on satula ja tankki irti, näyttää myös siltä, että olen ensimmäinen rähmäkäpälä, joka ne on irroittanut. Myyjäliike oli tehnyt huollon muuten ihan OK, vaan ilmansuodatinta eivät näköjään ole vaihtaneet. Vaihteen ja perän öljyt vaihdoin kesällä tarkistuksen vuoksi toistamiseen itse.
Pari kysymystä kokeneemmille.
- Venttiilikopista ja kampikammiosta nousee huohotusputket puolien edessä olevaan keräyssäiliöön. Vasemman kopan putki hikoilee, eli liitos ei ole tiivis. Vaikuttaa, että putket ovat säiliössä vain painamalla? Pitäsköhän tuota modifioida varmemmaksi.
-Moottoria kuormittaessa-siis kiihdyttäessä vaihdelaatikko laulaa. Ei mitään paniikinomaista mekkalaa, mutta sen aina muistaa, että vaihdelaatikkokin on tallessa. Ilman kuormaa ei mitään melua. Onkos tämä ilmiö normaalia pyörään kuuluvaa ääntelyä, vai oireilua.
Mulla löytyy ylimääräiset MotoGuzzin originaalit sivulaukut, ja se kromattu putkihässäkkä. Ensimmäinen hakija voi viedä ne mukanaan. Edellyttää käyntiä Saaremaalla, kun olen lomilla laivasta.
Syksynjatkoa ja mieltä avartavia vastauksia.