Kirjoittaja Aihe: Californian perävaihde vuotaa öljyä  (Luettu 8235 kertaa)

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #15 : Elokuu 22, 2014, 23:14:50 ip »
Tuo normaalikuntoisen Jackalin 200 km/h ei voi pitää paikkaansa. Titaniumille mitattu Hallin sotilaslentokentällä tutkalla 195 km/h, mittarinopeuden ollessa 210 km/h .
Titaniumin kuski

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #16 : Elokuu 23, 2014, 10:58:15 ap »
Kukapa sitä nyt normaalikuntoisella Californialla ajelisi.....

Luoman Jussilla kestää vakio-osista kootut erilaisilla välityksillä olevat perät varsin hyvin. Muutama euroopanmestaruus ja vankkoja näyttöjä myös Mansaarella. Ja ajetaan reilusti yli 200 km/h vauhtia jos vain radalla on sen verran suoraa. Kaikilla radoilla ei ole. http://jlmeccanicacorse.wordpress.com/

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #17 : Elokuu 23, 2014, 21:33:53 ip »
Lentokenttäajo on eri asia kuin huippunopeusajo. Aika harva vakiopyörä vetää isoimmalla vaihteella rajoittajalle. California ei varmasti.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #18 : Elokuu 23, 2014, 21:54:19 ip »
Mitä muuta se lentokenttäajo kuin huippunopeusajoa ja onkos Calissa kierroslukurajoittajaa, itse en ole sitä koskaan savuttanut .
Titaniumin kuski

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #19 : Elokuu 23, 2014, 22:42:15 ip »
Onhan kaikissa toki kierrosluvunrajoitin (jota voi muokata GuzziDiag -työkaluilla, tosin vakiokilkkeillä venttiileissä ja kiertokankien osalta nostoon ei juuri liene varaa?). Joskushan sitä vaikka rivakassa ohituksessa saattaa päästä kierrokset rajoittimelle kun keskittyy liikenteeseen eikä kierroslukumittariin ja vaihtamiseen. Lentokentällä kun matka on rajoitettu, se haittaa. Jos katselee saavutettuja nopeuksia kenttäajoissa ne ovat yleensä merkittävästi alle sen, mitä valmistaja huippunopeutena ilmoittaa. Itse laskeskelin kerran välityksiä ja pääsin siihen käsitykseen että V11 kohdalla on tosiaankin ilmoitettu huippunopeutena se nopeus, mikä saavutetaan kun suurimmalla vaihteella ollaan rajoittimella. Sellaista ei kai käytännössä tule vastaan kun useamman kilsan alamäkisuoralla Saksan autobahnalla... Tasaisella epäilen että saavutetaan, vaikka suoraa olisi kun Utahin suolalla.
V11 - it defines you.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Californian perävaihde vuotaa öljyä
« Vastaus #20 : Elokuu 23, 2014, 23:34:51 ip »
Tämä kuten Camn kirjoitti. Harva mopo saavuttaa huippunopeutta rajoitetulla kenttäajopätkällä.
Ja kyllä on rajoitin. Olen sille osunut useasti radalla, pikkuvaihteilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.