Tuo alakolmion kohdalle laitettu tukivarsi-tyyppinen nivel muuttaa koko etupään rasitustilan kokonaan uuteen malliin, joten ennen puuhaan ryhtymistä kannattaa laskeskella hiukan lujuuksia ettei mene pieleen. Jos tukivartta ei rakenna kantamaan pystykuormaa, siis asenna jousta tukivarren ja rungon väliin, niin kaikki teleskooppiputkien suuntainen kuorma menee taivutusmomentiksi putkien yläpäihin, yläkolmioon ja vielä emoputken läpi menevään akseliputkeenkin. Alkuperäiset osat on ehkä alamittaiset noin isoon muutokseen koska siinä tuo pystykuorma jakautuu momentiksi molemmille kolmiolle. Metallin väsyminen on ainakin väijymässä useammassa kohdin kun haarukka otetaan käyttöön. Mahdollinen ratkaisu toki, mutta teettää suunnittelutyötä.
Toinen vahtoehto ei ole kyllä juuri sen helpompi valmistaa, mutta ehkä kuitenkin suunnitella. Jos jostain löytyy todella koteteltu tieto oikeasta jättämästä niin sitten vaan piirtämään uudet kolmiot oikeine kulmineen ja koneistuskeskus töihin. Alkuperäiset taitavat olla valettua tavaraa, eli Si-seosteista alumiinia, jonka kaltaista ei välttämättä löydy massivilevynä rautakaupasta. Siinä saattaa olla seuraava tänkkapå että mistä löytyy sopivat ainekset. Jos levyaihion löytäminen tuottaa vaikeuksia, niin Suomessakin on hiekkavalureita, jotka osaa kyllä valaa aihiot, varsinkin jos mallit löytyvät valmiina. Itse kuitenkin yrittäisin etsiä massiivilevyä 6000 tai 7000 -sarjan alumiineista. Muokattavat laadut, eli 1000, 3000 ja 5000 -sarjan laadut tuntuvat tuohon paikkaan pehmeiltä.
Kolmioiden tekemisen osista hitsaamalla tai vanhoista leikkaamalla/hitsaamalla unohtaisin heti. Voisi sekin onnistua, mutta tuossa kohdassa en ottaisi riskejä.
Iso jobi joka tapauksessa.