Näyttäisi olevan sellainenkin malli, jossa on samanlainen painekytkin kuin takajarrussa. Jarrusylinterin päässä on sen näköinen palikka, jonka paikalle saattaa sopia painekytkin. Siis
saattaa sopia, en tiedä tarkalleen. Sain tällaisen käsityksen selatessani eri mallien rakennepiirustuksia. Tällainen
näytti olevan Nevada Clubissa. En ole varma onko oikeasti. Vähän vaikeaselkoisia kuvia.
selvisi että siitä etukahvan välistä puuttuu jokin tappi tms. joka jarrukahvan vapautuessa painaa sitä mikrokytkintä
Se tappi on samaa kevytmetallivalua kammen kanssa. Tai siis kammessa on tuollainen olake alas päin eikä siinä enää ole mitään tappia erikseen. Jos sitä olaketta ei ole, on muutama mahdollisuus:
-1. Olake on murtunut jossain tapaturmassa. (Murtumajälki kai näkyisi.)
-2. Kampi on kaatuessa katkennut ja tilalle laitettu väärän mallinen. (Vasemmalle ja alas suuntautuva jatke puuttuu.)
-3. Mikrokytkin on rikkoutunut ja tilalle laitettu väärän mallinen. (Pitäisi näkyä, että se ei istu kunnolla paikallaan.)
Täytyisi kai selvittää rakenteesta tai pyörän mallin perusteella kirjallisuudesta: millainen kampi ja millainen mikrokytkin pitää olla. Niiden molempien pitää sopia yhteen ja ko. pyörämalliin sarven rakenteeseen.
Jos noita uusitaan, niin kampi taitaa olla kallein osa.
Jos kampi on väärää mallia niin ei ole selvää: sopiiko sen kammen pariksi kuuluva mikrokytkin siihen pyörän sarveen. Vaikkapa sen kuulamallin rakenteessa on runko-osan puolella reikä, jossa kuula liikkuu ja painaa alapuolella olevaa mikrokytkimen ohjainta.
Jos mikrokytkin on oikeaa mallia, siis ainoaa mallia, joka siihen paikkaan mekaanisesti istuu, olisi nyt hyödyllistä testata, onko se ehjä? Se käy näin:
Kun jarruvalo on nyt muuten kunnossa ja takajarrulla toimii, voi laittaa mikrokytkimen johtojen liittimet oikeisiin paikkoihinsa ja painella sen pientä ohjainnipukkaa, joka pilkistää kolmisen milliä näkyviin sen kotelosta. (Minun Annissa mikrokytkin on musta ja se nipukka vaalean sininen.) Jarruvalon pitäisi syttyä ja sammua samaan tahtiin. Jos sammuu painettaessa ja syttyy päästettäessä, ja jos siitä vielä kuuluu terhakas naksaus joka kerta, voidaan sanoa, että se on ehjä.
Vielä voi tarkistaa: Onko todella niin, että kammessa ei ole sitä olaketta, jonka mikrokytkintä pitäisi painaa? Eihän vaan ole niin yksinkertaisesta asiasta kysymys, että mikrokytkin on päässyt kääntymään paikassaan, kiinnityksen löystymisen takia, niin että kammen olake ei osu siihen oikein?