Kirjoittaja Aihe: V35C vaihteisto  (Luettu 2396 kertaa)

Jimbo

  • Viestejä: 5
V35C vaihteisto
« : Kesäkuu 26, 2014, 19:42:27 ip »
Vaihdelaatikko toimii muuten hyvin mutta 4. ja 5. vaihde kuulostaa lähinnä Stukalta. Ilmeisesti rattaat menee vaihtoon? Mistä löytyy ja paljonko tuppaavat maksamaan? Enoni jäämistöstä olisi mahdollisuus lunastaa itselleni kyseinen pyörä, vuosimalli muistaakseni -86. Ajoltaan oikein sopiva pyörä omaan käyttöön muuten.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V35C vaihteisto
« Vastaus #1 : Kesäkuu 26, 2014, 20:12:35 ip »
Teo Lamersilta tai Stein-Dinseltä lähtisin liikkeelle. Tai sitten metsästää ebaysta kokonaista purkulootaa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

  • Viestejä: 338
Vs: V35C vaihteisto
« Vastaus #2 : Kesäkuu 26, 2014, 20:29:55 ip »
http://www.rebootguzzispares.com/

Reboot Guzzisparesilla ei pikkulohkon lootat maksa paljon. Kannattaa kysästä.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: V35C vaihteisto
« Vastaus #3 : Kesäkuu 26, 2014, 21:55:36 ip »
Pitää myös muistaa että kaikissa pikkulohkoissa ei ole samanlaiset vaihteistot vaikka päällepäin siltä näyttävät. Kolmepuolikkaassa (ja muistaakseni 500:ssa) on pienempikokoinen kytkinakseli. Yleisohjeena suosittelisin vaihtamaan myös kytkinlevyn samalla. Sen keskiö voi olla murtunut tai sysäyksenvaimenninjouset kuoleentuneet. Jälkimmäinen vaiva aiheuttaa vaihderattaiden nopeampaa kulumista. Suurin syy kuitenkin on se että ajetaan liian alhaisilla kierrosluvuilla isolla vaihteella.
Myös takanavan sysäyksenvaimennin (kumikytkin) voi olla kovettunut tai väljistynyt.

TLM: http://www.tlm.nl/webshop/en/used-gearbox-v35-us-19990261-moto-guzzi
Ja pari lisää: http://www.tlm.nl/webshop/en/used-parts/versnellingsbak-schakeling?p=4

Käytetyn vaihteiston ostamisessa on tietysti riskinsä mutta niiden hinnat ovat yleensä halvemmat kuin yhden ratasparin + uudet laakerit. Tiivistesarjat taasen eivät ole kalliita. Työ taas tahtoo olla jos ei sitten tee itse. Siihen taas tarvitaan pari erikoistyökalua.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: V35C vaihteisto
« Vastaus #4 : Kesäkuu 27, 2014, 08:13:36 ap »
Mulla on pikkulohkon Work Shop Manual, siinä on tarvittavien erikoiskalujen kuvat ja niiden käyttö. Näppärä tekee noiden perusteella työkalut, ei ole kovin ihmeellisiä.

Tarkennettakoon; erikoistyökaluja siis tarvitaan vaihteiston sisäromujen vaihtoon, EI laatikon vaihtoon. Varsinkin jos keskituki on olemassa, laatikon vaihto on iisi keikka.
Hyvä pyörä, parempi mieli.