Omassa aikanaan Nevadassa kävi erikoinen pikkutapaus.
Oli eturenkaan vaihdossa mp liikkeessä ja tipahti betonille öljypohjan varaan (..keleen muljut linkkunostimet).
Luulin öljypohjan haljenneen kun alkoi aika valuminen voiteluaineista.
Kyse oli tuon öljyfitterin pultin osumasta ja alumiiniproppu painui sen verran littiin että siitä vuoto.
Oli yksinkertainen korjaus kun tajusi kiristää kyseisen pultin ja vannominen että vien jatkossa vanteen rengasvaihdoissa enkä koko pyörää.
Se toinen öljyfiltteri kannattaa kanssa putsata joskus.
Löytyy oljypohjan sisästä. Liottaa bensassa ja paineilmalla puhtaaksi.
Operaatioon kannattaa varautua öljypohjan tiivisteellä, paljon mahdollista että vanha on ok,
mutta kun uusi maksaa vain muutaman euron, niin hyvä vaihtaa ja varoiksi vaikka toinen tai pari.
Ja kun vaihtelee nesteitä pyörään kannattaa olla tarkkana määristä.
Oma hakeutuminen tänne palstoile alkoi kun Nevadaan oli laitettu liikaa öljyä myllyn puolelle ja töitä piisasi.
Pahin skenario onneksi välttyi ja mm motomatin hyvät neuvot oli tarpeen asioita tarkastettaessa.
Koneen öljytikussa määrä on kohdilla kun keskituella asteikon keskitienoilla, sivutuen varassa määrä on siinä tikun litteän osan yläreunassa.
Nevadasta ei kovin vaikeita huollettavia asioita ole, ilmansuodin on klassikko mutta siitäkin täällä palstoilla hyvät ohjeet.
Paljonko ajettu Nevada?
Omassani katkesi kytkinvaijeri n42.000 mittarissa ja nopeusmittarin vaijeri kanssa rispoi samoihin aikoihin.
Kaasuvaijerin vaihdoinkin kun tuli taloon varmuudeksi. Noi kannattaa kanssa liottaa kunnolla öljyssä jos vaihtelee niin kestävät pidempään.
Muuten oli huoletonta ilman noita munattuja öljymääriä.
Vaihdoin Nevadan mielestäni erittäin hyväkuntoisena kun vähän ajettukin vasta 53.000 mittarissa, kaikkiaan luotettavan tuntuisena pyöränä ja kivana ajaa.
Painepesuja ei pyörille, niin pitkään maileja ongelmitta kun hoitelee/hoidattaa huollot.
Räjäytyskuvissa kanssa vaikka Stein-Dinse on hyvä rakenteisiin ja osista:
http://www.stein-dinse.biz//eliste/index.php