Kirjoittaja Aihe: Bellagio tai Sport 1200  (Luettu 30116 kertaa)

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #45 : Helmikuu 15, 2014, 17:55:43 ip »
Kyllä sen digimittarin lukeman voi muuttaa. Saksassa on paljon toimijoita (yksityisiä), jotka muuttelevat numeroita asiakkaan maun mukaan.

Saksassa on jo jonkin aikaa km-lukeman muuttaminen ollut rikollista, aikaisemmin ei ollut.

Suomessa ei ole - paitsi petostarkoituksessa, mutta eihän Suomessa sellaista tarkoitusta ole kenelläkään, eihän.
Emeritus-guzzisti

ALi

  • Viestejä: 1 053
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #46 : Helmikuu 15, 2014, 18:19:41 ip »
Eli sillä tavalla, että ottaa koko vakuutuksen aina erikseen vain niiksi päiviksi kun pyörällä ajaa ?
Ei kovin vaivatonta kuitenkaan käytännössä, kun tietää että yhtiöiden laskutukset menee jo pienistä muutoksista ihan sekaisin ja bonusten kanssa sitä selvittämistä on vielä lisää.

Jos haluaa oikein kikkailemaan ryhtyä, niin ajaa seisontavakuutetuilla ja pitää aina valmiiksi täytettyä kauppakirjaa mukana. Tilanteen vaatiessa täyttää ainoan puuttuvan tiedon eli sen "eilisen ostopäivän".

Mutta mielummin simppeli ryhmävakuutus, joka huomioi bonukset ja online käyttöilmoitukset.
"Keep It Simple . . . "   (-13 Bellagio)(-95 BMW K1100RS ja -13 Burgman 400. Ex Guzzit: -04 Nevada ja -88 V35 Florida)

Willberg83

  • Viestejä: 35
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #47 : Helmikuu 20, 2014, 08:27:11 ap »
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/1627927

Onko tästä mitään mielipiteitä? Kolahtaa väkisinkin korvaan tuo "vakuutusyhtiön lunastama" (mitä pyörälle on tapahtunut että oli kannattavampaa lunastaa kuin korjata). Sekin häiritsee että tuo on ollut alle markkinahinnan myynnissä jo vuoden eikä ole mennyt kaupan. Eli paljon tuossa epäilyttää mutta paljon siinä houkuttelis...

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #48 : Helmikuu 20, 2014, 10:37:05 ap »
Runsaanpuoleiset pintanirhamatkin lunastukseen riittävät, kun tilalle laitetaan uutta eikä vanhoja korjata. Ostotyö maksaa sekin aina ja varsinki vakuutusyhtiölle tehtynä.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

GinTurismo

  • Viestejä: 294
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #49 : Helmikuu 20, 2014, 11:05:51 ap »
Jos mahdollista ja tarpeeksi kiinnostaa niin voi yrittää jäljittää edellisen omistajan, jolta vak.yhtiö on sen lunastanut. Luulisi olevan tiedossa nykyiselläkin omistajalla.

On tuonne myyntipalstallekin ilmestynyt V11 Sport Naked.
Vielä yksi GT, kiitos.

panttiroiko

  • Viestejä: 21
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #50 : Helmikuu 20, 2014, 12:06:27 ip »
http://www.nettimoto.com/moto-guzzi/sport/1627927

Onko tästä mitään mielipiteitä? Kolahtaa väkisinkin korvaan tuo "vakuutusyhtiön lunastama" (mitä pyörälle on tapahtunut että oli kannattavampaa lunastaa kuin korjata). Sekin häiritsee että tuo on ollut alle markkinahinnan myynnissä jo vuoden eikä ole mennyt kaupan. Eli paljon tuossa epäilyttää mutta paljon siinä houkuttelis...

Olen käynyt pyörää katsomassa (en ostotarkoituksessa, vain mielenkiinnosta ääniä kuuntelemassa, renkaita potkimassa ja mopojuttuja vaihtamassa), ja siisti on peli. Käsittääkseni lunastus on johtunut nimenomaan sopivasti kalliisiin kohtiin osuneista nirhaumista, jotka nyt vaihdettu/laitettu nykyisen omistajan toimesta. Omistajalla löytyy sen verran kokemusta, mielenkiintoa ja taustaa kaksipyöräisistä ja vehkeitten laittamisesta, että en epäile vaadittujen korjausten aiheuttaneen suurempia ongelmia. Mutta tarkempi kuntohan selviää, kun käy katsomassa.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #51 : Helmikuu 20, 2014, 12:34:05 ip »
Vankka työntötanko-sportti näyttää olevan.

Vakuutustarkastajasta kiinni kuinka helposti menee lunastukseen.
Kaaduttua pyörää, jos on AVK:n kautta käynyt, seuraa yleensä rungon suoruuden tarkastusvaatimus. Jos runko on suora ja siitä on todistus niin asia on ok. Mutta on olemassa poikkeus ja olen itse sellainen nähnyt: Runko suora mutta siinä kohtaa missä etuteleskoopit, ensin ohjausrajoittimen rikkouduttua, ovat päässeet lyömään runkoputkiin molemmin puolin samanlaiset kolhut eli klommot. Ne yläputket ovat ohuet seinämävahvuudeltaan ja menvät siksi helposti lyttyyn kun tulee napakka isku. Runko oli todettu siis suoraksi mutta siinä on silti pysyvä vika. Eli katsokaa, jos epäilette kaaduntaa, että ohjausrajoitin on tallessa ja jos ei ole onko ylärunkoputkien etuosassa klommoja. Grisossa kohta näkyy hyvin mutta Brevassa, Norgessa ja Sportissa on hieman katteita edessä. Ainakin yksi tällainen klommorunkoinen kiertää markkinoilla. Olen itse nähnyt ja omistaja myi pyörän, asiasta huomautettuni, seuraavalla viikolla pois.

Vakuutustarkastaja tekee kustannusarvion, usein pyöräkorjaamon tukemana, mitä kunnostus maksaisi ja voi tehdä pyörän omistajalle rahatarjouksen jolla vastuu pyörän kunnostamisesta kohdistuu omistajaan.
Toinen tapa on antaa korjaamon korjata vakuutusyhtiön laskuun ja omistaja saa korjatun pyörän käyttöönsä.
Kolmas tapa on että pyörä menee lunastukseen ja omistaja saa pyörän arvoa vastaavan korvauksen tai jos on uusarvovakuutus niin uuden pyörän arvon mukaisen korvauksen.

Jos pyörä on korjauskelpoinen niin AVK hoitaa sen markkinoinnin eteenpäin poistettuna liikenteestä. Tai jos on käynyt vielä pahemmin AVK myy sen osina.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #52 : Helmikuu 20, 2014, 14:04:42 ip »
Tuoreemmat pyörät menevät todella pienestä lunariin. Yleensä riittää naarmut tai pienet painaumat rungossa.
Matin esityksen lommolla ei ole mitään rakenteellista merkitystä. Jos siis runko on todettu suoraksi ja pyörä ei mene kylkimyyryä. Ohjausrajoittimet kannattaa muuten olla kunnossa. Lähinnä hitaassa nopeudessa tapahtuvaa manöveerausta varten; ei tule litistymisiä keulan ja mopon väliin, kolhuja pyörään tai vaijerit/johdot/yms eivät saa liiallista venytystä. Reilummassa ajossa mahdollisesti sattuva tank slapperikin on vähemmän vaarallinen, mitä vähemmän keulassa on kääntökulmaa. Mutta ko. vatkausilmiö on normaaliolosuhteissa harvinainen.
Muussa tapauksessa vakuutusyhtiön kautta takaisin liikenteeseen palaavia pyöriä on aika turha pelätä. Ihan Cowboy-meiningillä ei runkomitattavaa pyörää kilpiin takaisin saa. On aika turvallista ostaa moinen. Lähinnä jos jälleenmyyntiarvolla on merkitystä, niin se kyllä laskee.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Willberg83

  • Viestejä: 35
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #53 : Helmikuu 24, 2014, 15:10:08 ip »
Noh, päädyin nyt tuohon Sportiin. Jälleenmyyntiarvo, vaikkakin sinänsä tärkeä, saa tämän pyörän kohdalla olla sitten aikanaan mikä on. Sydän sanoo osta, osta..

Joten pääsen vihdoinkin, vuosien palloittelun jälkeen, aloittamaan kauden Guzzilla. :) Tästä tulee hyvää vuosi

Willberg83

  • Viestejä: 35
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #54 : Helmikuu 24, 2014, 15:11:22 ip »
Ja suuret kiitokset kaikille teille jotka olette vastanneet kysymyksiin!!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #55 : Helmikuu 24, 2014, 16:51:42 ip »
Onnea matkaan! Hyvä pyörä se on tuokin, varsinkin tuolla 1200 pannulla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

aj@

  • Viestejä: 360
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #56 : Helmikuu 24, 2014, 16:54:29 ip »
Tuskinpa otat takkiisi juuri mitään vaikkapa parin vuoden päästä. Vaikuttaa hyvältä ostokselta. Turvallisia kilometrejä.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Bellagio tai Sport 1200
« Vastaus #57 : Helmikuu 24, 2014, 19:21:50 ip »
Onnitukset uudestan sportahtavan perheenjäsenen johdosta.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.