Kirjoittaja Aihe: Järkäle 70-luvulta  (Luettu 6735 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 178
Vs: Järkäle 70-luvulta
« Vastaus #15 : Syyskuu 25, 2013, 12:31:08 ip »
Yksi Urpon kaveri tarvitsi pienen polttomoottorikäyttöisen sähköstartilla
varustetun kompressorin ja teki sen vaihtamalla valmiiseen sähkökompressoriin
polttomoottorin. Sähköstartti ei kuitenkaan jaksanut pyörittää moottoria
käyntiin painetta vastaan. Laitteeseen laitettiin aikarele, joka starttaa
vakioajan (n. 3-4s) ja pitää samalla auki painelinjaan asennettua magneettiventtiiliä.
Hyvin toimii.

 

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Järkäle 70-luvulta
« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2013, 22:17:31 ip »
Noin suomeksi olisi painetta noin 7 baaria ja tuotto 600 l/min.
Ei mikään suoritusihme kokoisekseen. Siksi saattaa olla kestävä peli.

Niin sekö on myytävänä moottoreineen?
Missä ja mihin hintaan?
Onko painesäiliötä?

On ns. vaiheessa.  Painesäiliötä ei ole, mutta kaksi kompuraa ( toinen ilman petiä ja moottoria )
VARAOSASARJA jossa melkein täydellinen setti jopa sylinteri.
Ja Alipainepumppuja etc.

Selvittelen...

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Targa 2

  • Viestejä: 108
Vs: Järkäle 70-luvulta
« Vastaus #17 : Syyskuu 26, 2013, 17:28:55 ip »
Tallissa on kaksisylinterinen kompressori 5,5 kW:n sähkömoottorilla ja reilulla säiliöllä pyörien varaan rakenettuna, ilmeisesti tehdastekoinen kokonaisuus. Harmina on ollut tuo sama 5 barin vastapaineella käynnistäminen. Poltti sulakkeita ahkerasti. Tuli moneen kertaan juostua sulaketaululla 100m:n päässä kun maalasin traktoria. Työn alla on motomatin mainitsema yksisuuntaventtiili syöttöputkeen. On vain askarruttanut etukäteen venttiilin kestävyys. Eli onko paineen liike kovin sykäyksellistä vai tasaista? Toinen pohdinta on koskenut vuotoreikää, eli riittääkö pelkkä reikä ja kuinka iso, vai pitääkö olla joku automaattiventtiili? Motomatin kuvistakaan tuo rakenne ei minulle selvinnyt.