Itse käytän tenukylpyä lasikuulapuhalluksen kanssa. Monet ovat väittäneet että osa on silloin maalattu eikä paljas alumiinipinta.
Kiillotusvahan kanssa kiillotettuihin kuitenkin sopii paremmin vahaus. Se pitää tosin uusia aika-ajoin. Vuonna -96 kiillottamani Brembon vanteet ovat vieläkin aivan kiiltävät vaikka en olekaan niiden eteen isompaa vaivaa nähnyt.
Jotkin alumiiniosat (esim. vanhat brittipyörät) ovat niin huokoisia että ennen kiillotusta pitää alumiinipinta saada taottua tiiviimmäksi. Siihen auttaa lasikuulapuhallus isolla kuulakoolla. (Lasikuula ei kestä yli 2 bar puhalluspainetta vaan kuulat särkyvät ja jälki on lähinnä hiekkapuhalluksen tasoa.)
Hankin jo kauan sitten Bilteman puhalluskaappeja kaksi kappaletta. Sellaisenaan kaapit eivät sovellu tarkoitukseensa vaan ne pitää modifioida sekä lisävarustella ja muuttaa toiminnaltaan käyttökelposiksi. (Kyseiset kaapit ovat siis todella surkeat siinä varustelussa kuin ne kaupasta saa. Vain ruiskutuskahva ja peltiseinät voi setistä käyttää tarkoitukseensa.)
http://www.motomatti.fi/2009/10/hiekka-ja-lasikuulapuhalluskaappi.htmlHiekkapuhalluksen, alumiinin hitsauksen ja lasikuulapuhalluksen yhteistyönä korjaantunut osa:
http://www.motomatti.fi/2012/09/cali3-pakoputken-kannatin.htmlTuon osan olisi voinut myös kiillottaa julkisivun puolelta mutta silloin ei ollut vielä kiillotuskonetta käytössä.
Uskoisin että jatkossa pyörissäni on enemmän kiiltäviä osia kuin ennen. Kiillotettu osa on hyvin huoleton kunhan ei käytä kovin emäksisiä tai happamia pesuaineita.