Starttien keskinäinen sopivuus on pikemminkin kiinni runkotyypistä. Sähköinen sopivuus on sitten eri asia. Vaikka startti sopisikin mekaanisesti samoihin vaihdelaatikon pultinreikiin niin tuskin 850:n startti välttämättä jaksa kaikissa olosuhteissa pyöräyttää 1200: konetta käyntiin kaikissa olosuhteissa. Siitä olen kuitenkin melkoisen varma että Quotan startti toimii myös samankokoisessa tai pienemmässä Calissa.
Kaikki kuusivaihteisen startit eivät sovi viisivaihteisten kylkeen vaikka rungon puolesta sopisikin. Homma on kiinni useasti vapaavalon anturin olemassaolosta. Anturia ja sen kiinnitystä voi modifioida. Samalla kertaa anturin voi säätää siten että vapaavalo syttyy vain vapaan kohdalla. Anturin muokkaaminen antaa mahdollisuuden sovittaa joitakin uusia starttimalleja vanhoihin.
http://www.motomatti.fi/2012/03/moto-guzzin-kaynnistinmoottorien.htmlHarmillista kun homma on vielä kesken. Nyt on vertailtavana myös Lucas-merkkinen startti.
Omassa valikoimassa on 850, 950, 1000 ja 1100 cc koneet joista viimeinen on CARC 6-vaihteinen malli. Vuosimallit 82, 90, 95 ja 05. Pitäisi olla lisää malleja vertailtavaksi mutta ihan sen takia en niitä viitsi hankkia.
Laturien vaihtokelpoisuus pitäisi vielä testata. Tarvis vaihtaa Cali3:sen Bosch tehokkaampaan Ducati Energiaan. Tai ehkä Saprisaan.