guzzimies kirjoitti: ...hommaisko korkeemman pleksin, et sais ikävän pyörteen ainakin pienemmäksi,
...
Samoja pulmia, pyöränä pikkubreva -05 ja se alkuperäinen pikkukate ei ainakaan tuntunut hyvältä. pyörteet hakkasi rintaan ja kypärään isommassa vauhdissa. Kun otin pleksin pois niin meteli hiljeni huomattavasti, mutta isoissa vauhdeissa (no, isoissa... 100 km/h ja siitä ylöspäin) olisi kiva olla jotain suojaa... (Ei ihme että ovat jättäneet vuosimallista 06 tuon pleksin kokonaan pois.)
Ongelmahan näissä lienee se, että pleksi aiheuttaa *aina* pyörteilyä taakseen ja on sitten kuskin pituudesta, pyörän mallista, pleksin asennosta (korkeudesta ja kaltevuudesta ja etäisyydestä kuskiin nähden) ja miljoonasta muusta pikkuseikasta kiinni sattuuko se pyörteily osumaan kuskiin vai menemään ohi. Pahinta lienee jos pleksi on iso ja pystyssä jolloin pyörteily on voimakasta ja kypärä jää siihen pyörteilyyn. Pitäisi kai saada se pyörre joko menemään kokonaan kuskin yli tai sitten osumaan rintaan kypärän alapuolelle niin että kypärä jää puhtaaseen ilmavirtaan.
Mutta tämän pitkähkön alkujaarittelun jälkeen konkreettiseen kysymykseen, onko kukaan kokeillut pleksin kanssa säädettäviä lisäohjaimia, eli esimerkiksi näitä:
http://www.mv-motorrad.de/cosmoshop/lshop,showdetail,8908,e,1149746904-9104,003,906,,,.htmJos siis nykyisellä pleksillä kädellä tunnustellessa missä se ilmavirta vauhdissa kulkee pyörre tuntuu osuvan visiirin alareunan tasalle, voisiko noilla saada nostettua sitä kypärnmitan verran ylöspäin *tasaisesti* niin ettei se lisää pyörteilyä vaan siirtää sitä.
Olli
PS: ja tarkoitus ei ollut varastaa ketjua, eli jos on hyviä kokemuksia jostain nevadaan sopivasta pleksistä, niin jakakaa ihmeessä tietoa.