Kirjoittaja Aihe: Vikaa Nevadassa  (Luettu 3440 kertaa)

Espoon jätkä

  • Viestejä: 151
Vikaa Nevadassa
« : Toukokuu 22, 2012, 18:01:07 ip »
EESTIN POIKA MARKO,  PÖLTSAMAALTA ON OSTANUT NEVADAN JA NYT NEVADASSA ON ONGELMA.
KORJAUS JA MUITA NEUVOJA TOIVOTAAN ARVOISILTA GUZZIVELJILTÄ.

Vika siis semmonen, että kun väännän kaasua ja nostan moottorin kierroksia ja kun päästän kaasun, niin kierrokset ei putoa heti tyhjäkäyntikierroksille,
vaan jäävät 1800 - 2300 rpm.
Tyhjäkäynnille 100-1100 putoaa kierrokset vasta noin 20-50 sekunnin päästä.  Sama juttu on myös ajosta tullessa ja paikoilleen jäädessä.
Kun otan alipaineletkun Digiplex2 irti ja laitan letkuun esim. sormen eteen, silloin sitä kierrosten ongelmaa ei ole.
Kaasua vääntäessä ja kaasusta irroittaessani laskevat kierrokset heti tyhjäkäynnille.
Kun laitan Digiplexiin erikseen letkun ja teen sinne alipaineen, silloin kierrokset nousevat ja kun otan letkun siitä irti, on kierrokset taas 20-50 sekuntia korkeella.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Kui keeran gaasi ja tõstan mootori pöördeid ning seejärel lasen gaasirulli lahti, siis pöörded ei lange kohe tühikäigupööretele, vaid jäävad 1800-2300 rpm.
Tühikäigupööretele 1000-1100 langevad pöörded alles 20-50 sekundi pärast. Sama lugu on ka sõitmast tulles ja kohapeal seisma jäädes.
Kui võtan vaakumvooliku Digiplex 2 küljest lahti ning panen voolikule punni ette, siis seda pöörete jama ei ole. Gaasi keerates ja lahti lastes langevad pöörded kohe tühikäigupööretele.
Kui panen Digiplex " külge eraldi vooliku ning tekitan sinna vaakumi, siis mootori pöörded tõusevad, kui võtan sealt vooliku küljest ära siis pöörded on  ikka 20-50 sekumdit kõrgel.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vikaa Nevadassa
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2012, 20:55:47 ip »
Digiplex? Sytytysboksiko? Kuulostaa, että letku tai boksi(?) sen päässä vuotaa. Klassiset imuvuodon oireet.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Vikaa Nevadassa
« Vastaus #2 : Toukokuu 22, 2012, 21:38:20 ip »
Loppupään kaasutinNevadoissa on alipainesäätöinen sytytysennakko. Olen samoilla linjoilla TTT:n kanssa. Jossain on imuvuoto ja viittaa että MAP-anturille menevä letku(t) vuotaa tai itse anturi on viallinen jota en ihan ensiksi epäilisi.

Espoon jätkä

  • Viestejä: 151
Vs: Vikaa Nevadassa
« Vastaus #3 : Toukokuu 23, 2012, 02:28:28 ap »
EESTIN POIKA MARKO,  PÖLTSAMAALTA ON OSTANUT NEVADAN JA NYT NEVADASSA ON ONGELMA.
KORJAUS JA MUITA NEUVOJA TOIVOTAAN ARVOISILTA GUZZIVELJILTÄ.

Markon Nevada on siis -97 vuosimallia.
Olikohan niin, että olis ollut ruiskukone, minäpä tarkistan asian.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Vikaa Nevadassa
« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2012, 06:38:54 ap »
-97 on kaasaripeli.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Espoon jätkä

  • Viestejä: 151
Vs: Vikaa Nevadassa
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2012, 13:00:22 ip »
Käänsin vastaukset viroksi ja laitoin matkaan, toivottavsti vika löytyy ja Nevada taas pelittää.

Kiittäen kanssaveljiä avusta jälleen kerran. (kumartaa)