Minulla oli joskus Stonessa sama ongelma. Syyksi paljastui starttinapin viallisuus. Eli napissa johtimien kontaktipiste ( juotos ) otti kiinni stongan metalliosaan, ja poltti sulakkeen. Avuksi itsevulkanoituvaa teippiä kaksi kierrosta nappulan ympärille, mitään muuta siihen nappulatilaan - koloseen - ei mahtunut.
Kokeilepas tällaista: Puhdista sulake- ja relepidikerima pölystä ja liasta. Tähän pitäisi käyttää ns. elektroniikkasprayta EI CRC:tä. Sitten irroita ja kiinnitä kaikki sulakkeet ja releet muutaman kerran paikoilleen. Siellä saattaa olla lian tms. aiheuttama oikkari jossain kohdassa. Samalla oksidikerros tulee puhdistettua.
Oikosulun etsiminen voi olla hyvinkin työläs juttu, koska periaatteessa se voi olla ao. piirissä ihan missä vain.
Monesti ongelma pyörän sähköissä on hankautuminen. Siis johto hankautuu ja sen kuori puhkeaa ja johto ottaa kiinni runkoon. Mutta - voi olla ottamatta, riippuu pyörän asennosta, tärinästä yms. Siis ei ihan Kalervon pala hakea...
Startin "jumi" ei aiheuta sulakkeen palamista, koska varsinainen starttimoottori saa sähköä suoraan akusta.