Kirjoittaja Aihe: Uutuuksia Mandellosta?  (Luettu 9987 kertaa)

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #15 : Helmikuu 02, 2011, 20:52:05 ip »
jaahas, sanokaatte viisaammat että liekö tuo kaksi- vai neliventtiilikansilla. Itse toivon ensimmäistä vaihtoehtoa. Ettei olis stonga liian edessä? meinaan että ei ois semmonen jousipyssyajoasento, muuten näyttää hyvinki jykevältä ja kehityskelposelta... :) Vaikeahan tuosta yhestä kuvasta on toki arvioida ajoasentoja.
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #16 : Helmikuu 02, 2011, 22:22:23 ip »
Itse asiassa ei kumpikaan, vaan kolmiventtiilikansilla..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #17 : Helmikuu 03, 2011, 10:05:01 ap »
Joo tuo tieto löytyy www.motoblog.it sivuilta ja käsittääkseni kahdella yläpuolisella nokka-akselilla    ;D
Titaniumin kuski

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #18 : Helmikuu 03, 2011, 11:24:49 ap »
Entäs tämä sitten?
Menevä mopotin!
t. Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #19 : Helmikuu 03, 2011, 11:47:31 ap »
Huono kuvamanipulaatio.

Tuosta kolmiventtiilikannesta oli jossain kuvakin. Ei tosin ole millään tuplanokilla, vaan tönäreillä edelleen.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #20 : Helmikuu 03, 2011, 12:18:05 ip »
Kyllä siellä tekstissä on nuo neljä kirjainta: DOHC , mitä sitten tarkoittavatkin tässä yhteydessä ?
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #21 : Helmikuu 03, 2011, 13:16:41 ip »
Juu, niin lukee. Tarkoitin, että siinä kuvassa jonka olen nähnyt, ei ollut tuplanokkia. Oli työntötangoilla.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #22 : Helmikuu 03, 2011, 13:43:06 ip »
Motoblogin sivulla oli Cali jalkatapeilla ..ajoasento näytti hyvältä.Mielenkiinnolla odotellaan.Vintage näytti mun silmään jo liikaa Harrikalta.
Minulla on muuten Markun mukaan astinlautakompleksi mutta tuntuu että ajamiseen saa paremman tuntuman kunnon tapeilla.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #23 : Helmikuu 03, 2011, 14:54:14 ip »
Minulla on muuten Markun mukaan astinlautakompleksi mutta tuntuu että ajamiseen saa paremman tuntuman kunnon tapeilla.

Minullakin oli henkistä vastarintaa astinlaudoille. Ihminen oppii kuitenkin ihmeellisiä asioita (kuten pitämään astinlaudoista :) Ne sopivat toki vain tietyn tyyppisiin pyöriin (kuten Caliin). Esim Bellagion ajoasento on sellainen, ettei siihen voisi kuvitellakkaan laitureita...
Testiajo sen kertoo, kuinka tyköistuva pyörä tämä uusi Cali lopulta on (laitutreilla tai ilman).
T. Kimmo

Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #24 : Helmikuu 03, 2011, 14:55:44 ip »
Calin moottorissa taitaa olla nestettä muuhunkin kuin voiteluun.


Mitähän Scrambleriin tuohon on suunniteltu?


Näyttää tämä Cali - suunnitelma saavana aiempia enemmän "hyväksyntää"? - sylintereiden suuntaa lukuunottamatta, kovin Triumppia muistuttavat "linjat".

130/70 R 18 M/C 63H edessä ja 200/60 R 16 M/C 79V TL takana - kevenisivät pinnapyörillä kummasti...

Piaggio on saanut Guzzipakan tulevien mallien osalta niin sekaisin, että vasta asiakkaalle pyörän luovutuksen jälkeen voi varmasti todeta kyseisen pyörän/mallin olevan tuotannossa - ehkä ;)

T,
Jukka

Ps. Ns. virallisetkin kuvat käsitellyiltä näyttävät... ???
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2011, 17:59:03 ip kirjoittanut FOT »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #25 : Helmikuu 03, 2011, 19:12:03 ip »
V2 90° di 1400cc, kansi täysin "ridisegnate" eli uusi design ja todennäköisesti "a tre valvole" eli 3 venttiiliä. Ei näytä että olisi DOHC.
"Motore" näyttäisi edelleen olevan "raffreddato ad aria" eli ilmajäähdytys. Moottorin edessä on"griglia del radiatore" eli  jäähdyttimen säleikkö, mutta näyttää "troppo piccola" ja olisi vain "solo olio" eli öljynjäähdytin.

Kuvat on "foto ufficiali" eli virallisia - jotain on siis tulossa, mutta tekniikasta ei ole paljonkaan varmaa tietoa annettu. Eikä se nestejäähdytys niin isoa kennoa tarvitse...  ???
Emeritus-guzzisti

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #26 : Helmikuu 03, 2011, 23:24:48 ip »
http://www.autoblog.com/photos/moto-guzzi-california-and-v7-scrambler-prototypes


Tuolla myös valkoinen, jossa etulokasuojassa ei koristeraitaa.  Lamppuhan on kulmikas?  Ja Scramblerista myös kuvat paremmalla resoluutiolla.

Lainaus
Each of these models would appear to be a direct assault at a specific machine from Triumph; obviously the V7 Scrambler would go toe-to-toe with the Triumph of the same name, while the California would be a logical competitor to the British brand's reborn Thunderbird.
V11 - it defines you.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #27 : Helmikuu 14, 2011, 13:29:00 ip »
Silmiini ei osunut vilkkuja tuossa uudessa Calissa. Eivät vissin ole vielä mallailleet vilkun paikkoja vai olenko sokea... :o
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutuuksia Mandellosta?
« Vastaus #28 : Helmikuu 14, 2011, 13:55:07 ip »
Puuttuu vissiin aika paljon muutakin. Lienee kuitenkin vielä muotoilututkielma asteella oleva konsepti. Suurin osa komponenteista oikean näköisiä näköisosia. Puuttuuhan tuosta jarruletkutkin jne jne..
Hyvä pyörä, parempi mieli.