Kirjoittaja Aihe: Float level - Kohojen korkeus?  (Luettu 2835 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Float level - Kohojen korkeus?
« : Toukokuu 11, 2009, 18:15:47 ip »
Kirjoitan tässä viestiä uuden uutukaiset mekaanikonhanksat kädessä, kun en malttanut riisua kesken säätötoimenpiteiden.

Asian ydin; Pläski tappaa oikean puolen pytystä tulppia. Kynttilöitä pimenee pari per kesä. Väristä päätellen oikea puoli saa reilusti liikaa soppaa, ainakin kylmänä ja käynnistäessä. Moottorin veto on tasainen koko kierrosalueella, kaikilla rasituksilla -> Suutinbalanssi on ok. Päättelen siis tästä, että oikeassa kaasarissa on bensan pinta liian korkealla. Säädöt, filtterit ja asetukset, kun ovat molemmilla puolilla identtiset.
Manuaali antaa kahta mitattavaa suuretta kohoille: Painon ja korkeusalueen. Painolla ei vissiin ole merkitystä, kun osat vain ovat keskenään samanmoiset ja alunperin oikeata kokoa. Korkeudelle annetaan neulaventtiilin sulkeutumisesta arvo 23,5-24,5mm. Kokeilin tätä siten, että liitin kaasarin tuloputkeen letkun, johon puhalsin. Nostin sitten alhaalla roikkuvia kohoja ylemmäs ja totesin kohdan, jossa neulaventtiili sulkee ilman tulon. Tästä mitaten sain korkeudeksi n.22,5mm, eli millin alle.

Kysymys siis kuuluu: Onko tuo yhden millin heitto riittävä rikastamaan seosta niin, että kynttilä sammuu? Voinko nostaa kohoja ihan huoletta tuonne lähemmäs 24,5? Vai haenko itselleni vain ongelmia ja lisääntynytä säätöleikkiä?


Kyllä, kaasariaikakausi alkaa olla nähty. Aion siirtyä mahdollisesti jo ensitalvena ruiskukantaan..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Float level - Kohojen korkeus?
« Vastaus #1 : Toukokuu 11, 2009, 20:49:18 ip »
Moi. Tuskinpa on järisyttävää vaikutusta mutta miksi et säätäisi sitä kohdaleen? Entä onko neulaventiili oikeasti kunnossa. Epäilisin kuitenkin, että sen rikaalla käyvän puolen rikastin vuotaa ehkä siksi, että vaijeri kantaa tai rikastimen luisti jumittaa. Myos sen luistin alapäässä oleva kumitiiviste voi olla rikki. Kiertyyhän seosruuvi pohjaan saakka? Muuten voi jäädä rikkaalle jos laskee vain kierrokset mitä ruuvia avaa.
Sohc van Helmi.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Float level - Kohojen korkeus?
« Vastaus #2 : Toukokuu 11, 2009, 21:50:41 ip »
Tuossapa saattoi olla totuden siemen. Roplailin nimittäin, ennen kuin vastasit, noita ryyppyvaijereita. Kummassakin oli vaijerissa vapaata, vasurissa jopa aivan liikaa. Oikea ehkäpä sittenkin kantoi, tai ainakin sain ensin säädellä sitä tiukemmalle, mutta kun käytin luistit auki, pitikin vaijeria säätää huomattavasti löysemmälle. Luistit kyllä liikkuivat kuin uudet, samoin vaijerit. Eli, olisiko siitä jakopalikasta ollut jumissa? Hondassa ainakin oli kaasuvaijeri jaettu kahtia samalla tavalla.

Seosruuvit on ok, ne olen käyttänyt auki ja putsannut reiät. Säädöt identtiset molemmilla puolilla.
Säätelin nyt kohot n.24-25 millin välille. Neulaventtiili pitää ja toimii muutenkin. Tippaakaan ei vuoda, vaikka entisellä tankilla pystyi unohtamaan hanat auki. Nykyisessä tankissa on alipainehana.

Täytyy huomenna ajella ja tehdä huomioita, ainakin äsken konetta käyttäessäni, saattoi jopa käydä siivommin.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: Float level - Kohojen korkeus?
« Vastaus #3 : Toukokuu 12, 2009, 12:36:02 ip »

Täytyy huomenna ajella ja tehdä huomioita, ainakin äsken konetta käyttäessäni, saattoi jopa käydä siivommin.

Kun mennään huomenna sinne Kemoraan "testailemaan", niin siellä ei kyllä minun kokemukseni mukaan ainakaan tulpat karstoitu...

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Float level - Kohojen korkeus?
« Vastaus #4 : Toukokuu 13, 2009, 21:54:25 ip »
Siellähän tuli testattua ;)

Hyvin toimi.
Hyvä pyörä, parempi mieli.