Kirjoittaja Aihe: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.  (Luettu 4445 kertaa)

guuzzi

  • Viestejä: 4
ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« : Huhtikuu 05, 2009, 11:26:03 ap »
Heh. Tämä kysymys voi naurattaa, mutta minkäs teet kun suodatinta ei löydy.
Missä ihmeessä sijaitsee Jackalissa öljynsuodatin?
Kovasti olen tutkaillut ja miettinyt että mitä pitää purkaa, että sen näkyviin saa.



heikkil

  • Viestejä: 136
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2009, 11:30:31 ap »
Sieltä se öljypohjan uumenista löytyy. Kannattaa varautua Mr Murphyn visiittiin ja varata filtterin lisäksi myös uusi öljypohjan tiiviste.

Stein-Dinsen sivuilla on räjäytyskuvat Guzzin tuoreimmista malleista ("tuoreus" tarkoittaa 70-luvulta alkaen). Nappaa vasemmasta valikosta ensin "Moto Guzzi" ja alemmasta valikosta malli. Tilausnumerotkin taitavat olla suoraan Guzzin omat, joten niiden perusteella voi mennä vaikka Piikkiön tiskille kyselemään tarvittavia osia.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #2 : Huhtikuu 05, 2009, 13:06:21 ip »
Kannattaa sitten huomioida että öljypohjan kiinnitysruuveja (M6 kuusiokoloruuvi) löytyy myös öljypohjan keskeltä !!
Titaniumin kuski

guuzzi

  • Viestejä: 4
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2009, 14:16:38 ip »
no enää en ihmettele miksi sitä en löytänyt. Taidan vielä  tämän kesän ajaa vanhalla ja vaihdan vain öljyt.

Kiitos.

Rauno

  • Viestejä: 186
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2009, 15:17:43 ip »
En suosittele jättämään pelkkään öljynvaihtoon, avaa ihmeessä öljypohja ja näet syyn miksi Guzzi on suodattimen sinne kätkenyt, löydät öljypohjasta aikas paljon vettä, joka ei tullutkaan pois kun valuttelit öljyt ulos!

t. Rauno

TimoEv

  • Viestejä: 2 170
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2009, 17:08:19 ip »
Älä hitossa jätä suodatinta vaihtamatta! Se öljypohjan irroitus on 5 min juttu.
Avaa ensin poistotulppa ja valuta vanha öljy pois astiaan.
Avaa ensin pohjan keskiosassa olevat pitkät pultit.
Sen jälkeen pohjan reunoilla olevat kuusiokolopultit ja kas, pohja putoaa käsiin.
Irroita vanha suodatin ja valuta pohja tyhjäksi. KIINNITÄ NYT poistotulppa.
Sitten uusi suodatin ja uusi tiiviste ja kaikki pultit kiinni. Kierrä ensin kaikki ns. huulille ja kiristä ristiin tasaisesti, jotta pohja ei mene kieroksi.
Kaada täyttökorkista uusi öljy.
Huomaa, että yhtään pulttia ei saa kiristää ns. apinan raivolla, kierteet menevät.
Käynnistä ja odota, että öljynpainevalo sammuu, menee pieni hetki.
Tarkista tikusta öljyn pinta hetken odottelun jälkeen.

Tähän menee aikaa n. 1/2 h...Pieni vaiva, suuri merkitys!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 06, 2009, 07:31:31 ap kirjoittanut TimoEv »

Antsu

  • Viestejä: 326
  • Murr
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #6 : Huhtikuu 05, 2009, 17:31:22 ip »


Tähän menee aikaa n. 1/2 h...Pieni vaiva, suuri merkitys!

Ja autotallin lattian siivoukseen öljystä 2 h.  :D

Eikös siellä ole myös se siivilä joka kannattaa puhdistaa

guuzzi

  • Viestejä: 4
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #7 : Huhtikuu 05, 2009, 20:08:21 ip »
No kun asia noin laitetaan niin täytyyhän se vaihtaa.
Katsotaan kuinka käy.

guuzzi

  • Viestejä: 4
Vs: ÖLJYNSUODATIN HUKASSA.
« Vastaus #8 : Huhtikuu 09, 2009, 11:26:01 ap »
No sehän olikin ihan helppo homma.
Kiitoksia vaan avusta.

TimoEv

  • Viestejä: 2 170
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Helppo homma!
« Vastaus #9 : Huhtikuu 09, 2009, 19:12:07 ip »
Katsos, ei Moto Guzzin huollossa mikään ole vaikeaa. Tarkoitan ns. normaalihuollossa. Jos ( vahingossa ) sekoat perän shimmaukseen, niin leikkaa ensin parta pois, ettet revi karvoja irti paljain käsin...
Sähkövekottimetkin ovat ihan Kalervon pala ( Peace of Gace ) kun niissä on lähes pelkästään lamppuja ja katkaisijoita.
Eikä muukaan tekniikka ole ylivoimaista jos vähänkin ruuvimeisseli kädessä pysyy. Täällä palstalla tuo tekniikkatilanne on vähän poikkeava verrattuna moneen muuhun merkkiin; Täällä kysellään ja pähkäillään paljon neuvoja 20-30v vanhoihin koneisiin ja 200´000 km ajettuihin kapineisiin. Tai sitten "rakensin tämmösen, mutta se ei toimi ihan kuin halusin..." -tyyppisiin kysymyksiin...
Mutta Moto Guzzissa ( Suomessa ) on yksi ylivertainen ominaisuus eli Piikkiön Help Desk ja veljeskunnan loppumaton halu ja taito neuvoa ja opastaa veljiä.