Kirjoittaja Aihe: Ei menny hyvin - ei!  (Luettu 22525 kertaa)

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #45 : Syyskuu 07, 2008, 12:06:43 ip »
Ei ole remmivetoinen. Ei ole oikeasti tehty Amerikanmaalla,
mutta pomot istuvat siellä jossain pilvenpiirtäjässä.

capriccioso

  • Viestejä: 196
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #46 : Syyskuu 08, 2008, 16:44:07 ip »
Pekka Oulusta wrote:
Lainaus
Urpo ja Turpo kirjoitti:
Lainaus
Pekka!

Nyt meille olisi taas pikku tauon jälkeen tulossa saman
maan tavaraa!
Pelko pois, Guzzi ja Ducati säilyvät ja pyörän nimi
ei ala H:lla.


Jep jep, poijalla buelli. Otaksun.

...ellei sitten olis mennyt tekemään jonkun oikein Brutaalin tempun, ja epäsuoran kompakysymyksen heittänyt...
Tuskin se uus peli nyt sentäs 312 km/h kulkee kuitenkaan..?

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #47 : Syyskuu 13, 2008, 00:21:54 ap »
Hanneksen MV Agusta oli niin kiintynyt isäntäänsä, että
päätyi tuhoamaan itsensä ennen kuin suostuisi
omistajanvaihdokseen.

Eli ei olekaan nyt sitten saman maan tavaraa Pekan kanssa.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #48 : Syyskuu 13, 2008, 00:47:19 ap »
Ehkä tuo itsetuhoisuus onkin Agustan ominaisuus.
Pari vuotta sitten Motorradin testissä Agusta heitti
kiertokangen ulos autobahnilla 250kmh nopeudessa.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #49 : Syyskuu 19, 2008, 22:49:15 ip »
Tässä on Urpo pyörän selässä, joka on intiaanikielellä:
"Pyörä, jota ei enää ole"

Marko

  • Viestejä: 612
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #50 : Syyskuu 23, 2008, 13:48:50 ip »
Lainaus käyttäjältä: Urpo ja Turpo
Hanneksen MV Agusta oli niin kiintynyt isäntäänsä, että
päätyi tuhoamaan itsensä ennen kuin suostuisi
omistajanvaihdokseen.

Eli ei olekaan nyt sitten saman maan tavaraa Pekan kanssa.


Eli olitte ostamassa Hanneksen pyörää ja se päätti hajota? :(

Kerro lisää...? mitä, miksi, missä, koska jne. :huh:

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #51 : Syyskuu 23, 2008, 13:57:59 ip »
Reilu viikko sitten meidän piti lauantaina mennä hakemaan pyörää.
Perjantaina Hannes soitti baanalta, että öljyt on pihalla, lohkossa on reikä.
Oli matkalla Jämsästä Mikkeliin.
Todettiin, että ehkä tämä oli tässä.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #52 : Syyskuu 23, 2008, 16:36:02 ip »
Sen tyylikkään katteen voisi kyllä vaikka viritellä
olohuoneeseen takan viereen! Siinähän on
ainakin ne siistit MV -logot.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #53 : Syyskuu 24, 2008, 05:55:47 ap »
Laitan tähän pikkulauantain ratoksi pari "Total Destruction" -juttua,
jotka ovat sattuneet entiselle työkaverilleni. Kutsun häntä seuraavassa JP:ksi.

70 -80 -luvulla JP:llä oli BSA:n kuuluisa vauhtimuna A65 (nimen muna tulee
moottorin alakerran muodosta). Kerran täydessä vauhdissa BSA:n kiertokanki
oli napsahtanut poikki ja alaosa oli osunut lohkon alareunaan sillä seurauksella,
että koko lohko oli noussut irti sen verran kuin se nyt mahtuu rungossa nousemaan.
JP kertoi, että äänestä kuuli heti: Nyt ei kaikki ole kohdallaan.

Nykyään JP ajaa historic autokisoja. Mieleenpainuvinta on kuulemma ollut,
kun takavetoisen kardaani katkesi ja tuli sisään ohjaamoon. JP kertoi seikan,
jota ainakaan minä en ole tullut ajatelleeksi: Täydessä vauhdissa kardaani
ainakin tässä tapauksessa kiertää 9000 rpm ja se on aika paljon.

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #54 : Syyskuu 24, 2008, 08:02:16 ap »
Tästä tulee mieleeni tapaus 60-luvun alkupuolelta. Veljelläni oli 52-mallinen 500 cc BSA 2-pyttyinen , mallia en muista mutta melkein jäykkäperäinen. Hän käyttelei sitä autotallissa kunnes alkoi kuulumaan kummallista kolinaa pisti toisen korvan pytyn kylkeen kuunnellakseen tarkemmin kolinan mahdollista alkuperää . Ja siinä kuunnellessa toiselta puolelta tulikin musta rauta pytyn kyljestä pihalle kurkistelemaan kuka piiskaa. Sirpaleet vain sinkoilivat ympäri autotallia , no säilyi sentään henki.   :huh:
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Ei menny hyvin - ei!
« Vastaus #55 : Syyskuu 24, 2008, 09:41:07 ap »
Olen itse nähnyt sellaisen tapauksen, että perämurikasta irronnut kardaani on leikannut lattian liki koko leveydeltä auki, heti kuljettajan penkin takaa!! :huh:

Urpo ja Turpo wrote:
Lainaus
.

Nykyään JP ajaa historic autokisoja. Mieleenpainuvinta on kuulemma ollut,
kun takavetoisen kardaani katkesi ja tuli sisään ohjaamoon. JP kertoi seikan,
jota ainakaan minä en ole tullut ajatelleeksi: Täydessä vauhdissa kardaani
ainakin tässä tapauksessa kiertää 9000 rpm ja se on aika paljon.


Ei sinällään ole lähellekään mitään, mitä tässä on jo kirjoiteltuna, mutta tuli vaan mieleen seuraava:

Olin jokunen vuosi sitten ajelemassa harrastemopollani, Tunturi TT:llä, Laukaasta Suonenjoelle. Moottori oli juuri edellisviikolla kasattu ja porauksen jäljiltä sisäänajossa. Pysähdyin tien pieleen valokuvaamaan kohta ohitse ajavaa kaveriani. Kaveri kurnutti Soliferilla verkkaisesti ohi ja minä räpsin "vauhdikkaita" tilannekuvia. Kun Solifer katosi horisonttiin, pakkasin kameran ynnä muut takaisin laukkuun ja lähdin kirimään edelle päässyttä.
Ensimmäisen mutkan jälkeen ajattelin avata hieman kaasua ekaa kertaa kunnolla ja todeta kiihtyvyyden. Kakkoselle noin kolmen kympin vauhdista ja vääntö kahvasta. Kiihtyvyys yllätti erittäin positiivisesti. Pääsin juuri kypärän sisällä myhäillessäni ajatukseen:" Nyt muuten pelitt.." KLIIIIRRPS!!!! Männänrengas poikki ja kone jumiin! Kytkintä pohjaan ja muutamaa kymppiä valutellen eteen päin. Solifer katoaa taas verkkaisesti putputtelemalla kaukaisuuteen :D, kaverin katsellessa maisemia. Taakseen ei sitten katsonut vahingossakaan. Itse potkin hieman vielä vauhtia, etten joudu pysähtymään paikallisn kyläkaupan pihaan töllisteltäväksi.
Pysähdyn linja-autopysäkille nuolemaan haavojani. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta, asfaltti hohkaa tahmeana, on tyyntä ja heinäkuu :vau:

Koneen hieman jäähdyttyä tajuaa jo matkakumppanikin, etten seuraa ja kääntyy takaisin tarkastamaan tilannetta. Kohta Speed kaartaakin linja-autopysäkille. Samalla siinä hidastellessaan irtoaa eturattaalta mutteri, joka saavuttaakin pysäkin ennen työnnettäväksi muuttunutta Soliferia. :D
Tälle reissulle onkin naureskeltu jo vuosia. Oli ihan hauskaa jopa silloin. Kuumaan koneeseen vaihdoin ehjän männänrenkaan ja poistin toisen, kun ei mahtunut uusi enää uraansa. Tällä yksirenkaisella kelasin n.25 kilometriä turhia säästelemättä takaisin kotiin. Kaveri tuli perässä, ollen perillä varttia myöhemmin..
Hyvä pyörä, parempi mieli.