Vaihdoin muutama vuosi sitten 1988 California III:n uudempaan, 2002 EV Touringiin. Tuo -88 oli ensimmäinen Guzzini, ja se palveli hienosti muutamalla ulkomaan reissulla kotimaan ajojen lisäksi. EV:ssä on parempi alusta ja jarrut; lähinnä tukevampi, säädettävä etupää ja hienot Brembo Gold Series -integraalijarrut teräspunosletkuilla, jotka ovat "touring"-käytössä erinomaiset (oikeat motoristit väittävät muuta). 100 kuutiota ja ruisku tuo hieman lisää voimaa, ei mitään mullistavaa vanhaan verrattuna. Yleinen laatuvaikutelma on paremmalla tasolla. 2003-malliin tuli hydrauliset venttiilinnostimet, niissä oli alkuvaiheessa ongelmia, lienevät korjatut. Jos nyt jotain negatiivista vanhaan verrattuna, niin bensatankin koko on ruiskuissa vain 19 litraa entisen 25 sijaan, joten 400+ km toimintasäde putoaa 300+ kilometriin. Ja eihän näille enää osaa mitään tien päällä tehdä, jos joku elektroniikkaboxi pimenee, työkalut voi jättää kotiin tilaa viemästä. Jaa niin, ja näissä uusissa on pitkä aavikkoperä, viitosvaihde on tarpeellinen vasta moottoritienopeuksissa. Vanha oli hyvä, uusi on vähän parempi, ja rahaa tietysti palaa tuossa vaihto-operaatiossa - vanhalla käy jo muutaman kerran Välimerellä...