Tuli vain tuosta mieleeni eräästä ammattimekaanikkona itseään pitävästä kaverista.
Asiakas vei Guzzinsa samasta syystä korjattavaksi, tyhjäkäyti oli moitteeton, mutta kun väänsi kaasua , niin kävi huonosti, ei jaksanut vetää.
Vaihdettiin tulpat, ei apua. Tarkastettiin kärjet ja säädöt, ei apua. Syynättiin puolan ym. sähköjohdot, ei apua. Uimurikammiot auki ja puhdistettiin, ei apua. Taidettiin välillä ihmetellä ja taas haettiin vikaa.
Kaasarit pois, no mitä nyt, nyt !! KAASUVAIJERI POIKKI!
Kaasuvaijerin katkeaminen löytyy periaatteessa paljon yksinkertaisemminkin, tarttuu vaijerin kuoresta kiinni ja nykäisee, jos jää käteen se on poikki.
Noin yleensä, aloita vian etsiminen helpoimmasta ja yksinkertaisimmasta päästä ja etene siitä vaikeampaan / työläämpään osaan.
Jätä pyorän totaalinen purkaminen viimeiseksi, ellet muuten vain halua harjoitella.