Mandello eli jo rauhallista pikkukaupungin elämäänsä, kun saavuin sinne koronan kaataman virallisen 100 v. juhlaviikon jälkeisenä torstaina. Leirintäalueella oli enää puolenkymmentä pyörää, kaikki toki Guzzeja ja teltalle löytyi hyvin tilaa. Yksi pyöristä oli V11 suomen rekisterissä ja kuskina Gruppolainen joka oli jo kahdettakymmenettä kertaa Mandellossa. Minulle vierailu oli vasta toinen. Tämän V11:n mittarissa oli jo yli 180 tkm eli lähes yhtä paljon kuin minun 850 GT:ssä (vm. 72) ja kertoman mukaan V11:n kaverina kotitallissa on vielä Le Mans IV jolla on ajettu jo yli 300 tkm. Kyllä jotkut reissaa… 😊
No oma reissunikin meni oikein mukavasti 22.8-25.09. Laivalla mennen-tullen Travemundeen ja 6000 km pitkin länsi-Euroopan pikkuteitä, Pohjanmeren ja Atlantin rannikkoa seuraillen Biarritziin, Andorraan ja pätkä Kataloniaa Välimeren rantaan ja Rivieran rantateitä Monacoon, Genovaan ja edelleen Mandelloon. Kun saavuin Guzzin tehtaan eteen ja pysähdyin siihen Mandellon rautatieaseman parkkikselle, TomTom navigaattorini sanoi nasevasti ”palaa takaisin, jos mahdollista”. Lauantaina tottelin navin ohjetta parin mukavan Mandello päivän jälkeen ja paluu takaisin Travemundeen meni San Morizin ja Tirolin kautta läpi Saksan hitaasti kiiruhtaen viidessä päivässä. Vaikka korona lässähdytti niin Mandellon 100 v. juhlia kuten paljon muitakin asioita, niin matkailu Euroopassa oli jo elo-syyskuussa -21 helppoa jos oli hengitysmaski mukana ja kahden rokotuksen todistus näytettävänä kysyjille kahviloissa, hotelleissa, leirintäalueilla ja jopa markettien ovillakin.