Kirjoittaja Aihe: gruiseri  (Luettu 4329 kertaa)

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
gruiseri
« : Maaliskuu 05, 2008, 03:29:59 ap »
kummia kuuluu jos v11 GT water cooled gruiserikin tulee ei kai puutu enään nelisylinterinen esim v4 niin on guzziharrastajat ihmeessään..
laitoin google hakuun moto cuzzi stelvio ja jonnekkin meni ulkomaiseen moottoripyöräsivustoon.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 11:55:00 ap kirjoittanut herrapii »

Bhill

  • Viestejä: 263
gruiseri
« Vastaus #1 : Maaliskuu 05, 2008, 08:28:20 ap »
No mistä sä tollasen uutisen löysit? Mä yritin etsiä, mutten löytänyt mitään mehumaijaan viittaavaa.
V11 Sport

Olli

  • Viestejä: 264
gruiseri
« Vastaus #2 : Maaliskuu 05, 2008, 14:57:03 ip »
http://www.webbikeworld.com/Moto-Guzzi-motorcycles/moto-guzzi-v11gt.htm Googlen eka hitti haulla water cooled moto guzzi (joskus on tuuria). Otsikko sanoo water cooled, teksti air cooled.

Sivulla sanotaan että kuvat on otettu muutamia (several) vuosia sitten, eli ei taitaa menna nyt enemmän johonkin muoto / teknologiatutkielman puolelle kuin se että tuo olisi valmis proto ensi kesän mallista. Uskoisin että ensimmäisiä hahmotelmia matkapyörästä ja siitä kehkeytyi sitten Norge.

Toisaalta minulla on hämärä mielikuva, että se MGS01 versio, jolla voitettiin (menestyttiin?) viime kesän Daytonan Battle of Twins (?) kisassa oli - tai ainakin jossain väitettiin sen olevan vesijäähykoneella varustettu.

No, jos aletaan sitten spekuloimaan ja guzzi oikeasti pitäisi perinnettä yllä niin - miten olisi poikittaisella V8:lla varustettu raaseri ottocilindron perinnettä kuinnoittamaan. Ja nyt tarkoitan oikeasti kahdeksanpyttyistä V8 konetta, en kahdeksanventtiilistä (8V) kaksisylinteristä V2 konetta.

  .
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 14:59:00 ip kirjoittanut Olli »

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
gruiseri
« Vastaus #3 : Maaliskuu 05, 2008, 16:10:11 ip »
Tämä on vanha juttu, jo ennen Aprilian tuloa omistajaksi...
Silloin rahat loppuivat, nyt ei ole kuulunut mitään.
Mutta vesijäähdytteinen V2 matkapyörä olisi kyllä... tai sitten V4, sehän olisi... Honda PanEuropean.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2008, 16:10:00 ip kirjoittanut Vierailija »
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
gruiseri
« Vastaus #4 : Maaliskuu 06, 2008, 00:11:51 ap »
Tuo kuvan matkaproto on jo ainakin kymmene vuotta vanha. Centauron runkoon perustuva laite, jossa on V11 ilmajäähy.

MGS01 laite BoT-kisoista, oli varustettu Bigboren vesijäähdytys-isolohko-sarjalla. Ainakin sellainen on ollut Eicmassa -05 näytteillä (kuva).

Itselläni on joku -98(?) vuodelta oleva Motorrad-lehti, jossa on kuva Moto Guzzin vesijäähdytteisestä moottoriprototyypistä. Kone ei ole edes 90 asteinen, vaan muistaakseni 60. Täytyypä kotona kokeilla ottaa kuva moisesta. Silloin jo tuumattiin sen olevan Guzzin tulevaisuuden mylly. Eipä ole näkynyt..

 
Hyvä pyörä, parempi mieli.