Vai on uudemmissa Caleissa niin pitkät perävälitykset.
Vanhassa Sp:ssä tuntuu välitykset käyvän melko sopivasti suomalaisiin nopeuksiin, mitä nyt alle satasen nopeuksissa ei kannata viitosta käyttää.
Optimaalisin kierrosluku tuntuisi olevan siinä 5000 kiekan kohdalla. Kone ei noilla kierroksilla tärise juuri lainkaan ja tuntuu muutoinkin olevan optimaalisella käytttöalueella.
Ainoa ropleema on, että isoimmalla vaihteella vauhtia on tällöin jo rapiat 130 todellista nopeutta.
Aikaisemmin tuntui siltä, että tuossa LM-kolmosessa olisi jotenkin pidempi perävälitys kuin SP:ssä, mutta nyt kun sitä pyörää on kevennetty ja muutenkin vähän tehostettu niin vaikuttaa siltä, että kyse olikin voiman puutteesta.
Äkkiähän noita voisi testata vaihtamalla perät päikseen.