Ihmettelin 1100 California Vintagessa 2007 kun sivuseisontatuki alkoi aina vaan enemmän ja enemmän kääntyä yli vakioasennon eli "pettää alle", eikä sivutukea yllä enää vasemmalla jalkaterällä kääntää takasin satulaan istuttuaan.
Syy oli se että sivutuen runkokappaleen hitsisumat oli pettäneet ja sivutuki pääsee kääntymään väljässä asetelmassaan stopparivasteen yli. Kun sivutuki kääntyy pyörän painosta liiaksi eteen, voi palautusjouset myös helähtää pois paikalta ja hetken sitä ihmettelee, että missä vika. Sivutuki roikkuu alla löysästi ja tuen asentokytkin sammuttaa pyörän heti kun laitat vaihteen päälle.
Pahimmillaan voi pyörä myös kaatua vasemmalle kyljelleen, kun sivutuki kääntyy lopullisesti yli kriittisen pisteen.
Korjauksena luotettavinta on tilata SteinDinse varaosana uusi sivutuen runko-osa Nr: 13433440-Z. Kannatta tarkistaa samalla sivutuen stoppariosan Nr: 03432740 kunto, ettei ole liiaksi pyöristynyt kulmistaan. Vaihtoehtoisesti voit sivutuen runko-osaa lämmittää ja pajavasaralla takoa palauttaen sen alkuperäiseen muotoonsa ja hitsata siihen puikolla vahvistusta, ettei ratkea saumoista uudelleen.
Piikkiön huollossa kerrottiin että 2005 tai 2006 jälkeen on Mandellossa vaihtunut runkokappaleen materiaali ja näitä sivutuen vikoja esiintyy viimeisten vuosimallien keskuudessa enemmän.
Sivutuen reistailun johdosta hikoilin heinäkuun alkuviikoilla Norjan reissulla, mutta onneksi Guzzissa on myös keskituki, jolla pyörä seisoo luotettavasti parkissa ja autolautoilla kun ei ollut kovaa merenkäyntiä. Sivutuen asentokytkimen kunto kannattaa ainakin kerran ajokaudessa tarkistaa. Kytkin on haavoittuvasti sadekelillä kuran ja vesisuhkun rasittama.
Viisaammat tietää onko sivutuen asentokytkin avautuva vai sulkeutuva mallia, mutta sen voi koittaa hyppylangalla kytkeä pysyvästi päälle jos se hajoaa kesken matkan.