Kirjoittaja Aihe: Guzzin myynti ´07  (Luettu 12729 kertaa)

capriccioso

  • Viestejä: 196
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #30 : Lokakuu 23, 2007, 05:51:56 ap »
Niin, eikös se Sport 1200 eli "Breva S" tavallaan täytä sen kalliin ja kehnon kopion kriteerit..? Tai no, eihän se mikään kakka pyörä sinänsä ole, sopinee ihan hyvin jonkunlaiseksi 'pappasportiksi' tai V11 Sport Nakedin korvaajaksi. Sen pahimmat esteet laajemmalla suosiolle lienevät tuo kova hinta sekä Brevaan pohjautuva tekniikka ja ulkonäkö.
Mutta totta sekin, että turhaa rupeaisivat kisaamaan maailmanjättien kanssa sporttipyörien teossa. Ihan hyvä näinkin, paitsi että jos sport -nimellä varustettu pyörä halutaan pitää mallistossa, niin tekisivät sitten sellaisen tuohon jo olemassaolevaan MGS-01:een perustuen. Eikun Grisosta hiukan kiristetty 8V kone kiinni siihen nykyiseen MGS:n runkoon, ja saman tien "MGS-02" tuotantoon ja myyntiin. Kiinnostus olisi taatusti isompaa kuin nykyisellä "Sport" 1200:lla.

Tuosta painosta olen kyllä hiukan eri linjoilla. Suht hyviähän nuo muutama uusi Guzzi on ajaa vaikka painavia ovatkin, mutta käypäs ensin ajamassa esim. Ducati Monsteria, liikuttele sellaista myös paikallaan yksien vekslaussulkeisten verran, ja tee sen jälkeen sama vaikka Grisolla, Brevasta nyt puhumattakaan. Kyllä se keveys ja ketteryys on kuitenkin aika mukava asia moottoripyörässä, vaikkei nyt mikään supersportti olisikaan. Riittäisipä samalla se pienempi  tehokin jouhevaan matkantekoon.

Customeista olen minäkin jäävi sanomaan, samasta syystä, mutta ainakin tuo uusi Bellaggio vaikuttaisi olevan sellainen, jossa on tosiaan ominaisuuksia, joita ei muista kustomeiksi laskettavista löydy, mutta sellaisia, jota paremminkin muut kuin kustomikuskit pyörältä odottavat. Mikä on minusta hyvä asia. Minusta sekä California Stonesta eteenpäin, Jackal sekä tämä Bellaggio, joka minusta ei edes ole mikään kustomi, ovat kyllä ihan passeleita malleja mallistossa jatkossakin pidettäviksi.


Njoo, se EICMAkin taas lähenee uhkaavasti, ja mieli tekis mennä muttei taida päästä. Onkos joku tuonne menossa? Saappaat nyt sitten nähä mitäs sieltä tulee, vai onkohan ne Guzzi-osaston uutuudet nämä jotka nyt on jo tiedossa, eli Bellaggio, Stelvio, Griso 8V ja nuo pari vanhaa mallia laajennetulla moottorivalikoimalla, eli Breva 1200 ja Norge 850c..?

Ekku

  • Viestejä: 894
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #31 : Lokakuu 23, 2007, 06:04:13 ap »
Lainaus käyttäjältä: capriccioso
Niin, eikös se Sport 1200 eli "Breva S" tavallaan täytä sen kalliin ja kehnon kopion kriteerit..? Tai no, eihän se mikään kakka pyörä sinänsä ole, sopinee ihan hyvin jonkunlaiseksi 'pappasportiksi' tai V11 Sport Nakedin korvaajaksi. Sen pahimmat esteet laajemmalla suosiolle lienevät tuo kova hinta sekä Brevaan pohjautuva tekniikka ja ulkonäkö.
Mutta totta sekin, että turhaa rupeaisivat kisaamaan maailmanjättien kanssa sporttipyörien teossa. Ihan hyvä näinkin, paitsi että jos sport -nimellä varustettu pyörä halutaan pitää mallistossa, niin tekisivät sitten sellaisen tuohon jo olemassaolevaan MGS-01:een perustuen. Eikun Grisosta hiukan kiristetty 8V kone kiinni siihen nykyiseen MGS:n runkoon, ja saman tien "MGS-02" tuotantoon ja myyntiin. Kiinnostus olisi taatusti isompaa kuin nykyisellä "Sport" 1200:lla.

Tuosta painosta olen kyllä hiukan eri linjoilla. Suht hyviähän nuo muutama uusi Guzzi on ajaa vaikka painavia ovatkin, mutta käypäs ensin ajamassa esim. Ducati Monsteria, liikuttele sellaista myös paikallaan yksien vekslaussulkeisten verran, ja tee sen jälkeen sama vaikka Grisolla, Brevasta nyt puhumattakaan. Kyllä se keveys ja ketteryys on kuitenkin aika mukava asia moottoripyörässä, vaikkei nyt mikään supersportti olisikaan. Riittäisipä samalla se pienempi  tehokin jouhevaan matkantekoon.



Eipä se minun mielestäni tuo 1200-sportti oikein käy "pappasportista", kun specsien mukaan on otettu takapakkia V11-sport malliin verrattuna. Tehot eivät ole kasvaneet ja jousituskomponentit näyttävät "halvemmilta", eli ei esim. upsidedown-keulaa.

Msg-corsa-asiasta olen kanssasi samaa mieltä. Uskoisin ostajia löytyvän.

Painohomma taass on vähän sellainen, että jos ei ole tottunut kevyellä pyörällä ajamaan, niin ei sitä painoa noteeraa samalla tavalla.

Kevyin pyörä minulla on sellainen 200 kiloa painava ja 140 ja risat heppainen laite ja kyllähän se oleellisesti kevyemmältä tuntuu.

Täytyy muuten jossain vaiheessa punnita tuo LM3-ratalelu, kun siitä nyt on riisuttu suurin osa painavista komponenteista kuskia lukuunottamatta.

Tuntuu sekin nyt ketterältä verrattuna aikaisempaan vaikka painoa lienee vieläkin se lähes 200 kiloa.