Mainittu ohjausyksikkö lienee sitä aikakakautta jolloin "lastutettiin" eli vaihdettiin ohjauslaatikkoon komponentti jossa on koko moottorinohjaustiedosto. Siis joka merkkiin, malliin ja viritysasteelle omansa. Kuten aikanaan oli Centaurossani. Tehtaalta lähtöisin olevia "stageja" sai 1, 2 ja 3 eli eri tehoasetuksille/ilmansuodatukselle/pakoputkistolle. Tätä laitetta, tietääkseni, ei voi ohjelmoida GuzziDiagilla mutta sillä voi lukea laitteen vikakoodit. Itse, ahdetussa Centaurossa, piti turvautua erään insinöörioppilaan tekemään ohjattavaan lisärasiaan johon hän ohjelmoi lisärikastuksen lisäruiskutusta varten. Vastaavaa ratkaisua voinee käyttää nykyäänkin. Kauppiaskin myy lisärikastusrasioita. Useita eri merkkejä on tarjolla. Sitten vain ohjelmoimaan. Ei ole vaikeaa. Jos kulkee huonosti niin on huono säätö. Harva on ekalla säädöllä saanut laitetta kulkemaan. Muutama lämmin päivä säätökoeajoja pitkään ylämäkeen, tehopenkissä tai radalla niin jo alkaa laulu soimaan. Jäljelle jää vielä eri sääolosuhteiden mukaan tulevat säädöt mutta ne ovat jo helppoja. Kunhan säätää niin että seos on oikea, ei laiha eikä liian rikas sillä ne rikkovat koneen ajan myötä. Suosittelen lämmitettävän lambda-anturin asennusta sillä perstuntumakaan ei kerro kaikkea.