Itse olen operoinut GuzziDiagilla mahdollisia vikakoodeja pois. Huolloissa en ole käyttänyt pyöriäni koskaan lukuun ottamatta takuuaikaisia ilmaishuoltoja. Sen jälkeen en ole päivittänyt 1400:sen toimintoja.
Yksi havainto on ollut tärkeä: kun akku alkaa olemaan heikko se edesvaikuttaa mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja. Syyksi olen päätellyt lyijyakun purkauskyvyn säilyminen vaikka akkujännite on alhainen. Jos akku ei ota täyttä varausta vastaan sähköt toimivat lähinnä laturin lataustehon kautta. Silti huono akku ei lataudu. Viimeistään silloin kun laitoin litiumakun on mittariston informaatio ollut vain tavallisia ajonaikaisia tietoja. Huono akku, ehkä sorruin halpisakkuun joka jo toisena kesänä aiheutti kaikennäköistä häikkää välillisesti.
Litiumpatteri on ollut vai tämän kevään ja alkukesän käytössä. Kerron jos sen vuoksi tulee kummallisuuksia. Seitsemän kiloa vaihtui 1,7 kiloksi. Tuntuu kevyeltä kun nostaa pyörää sivutuelta ajoasentoon. Lisäksi akussa on näyttö jossa on näkyvissä, satulan irrotuksella ja napin painalluksella, akkujännite ja akun lataustila. Tyypilliset lukemat ovat, moottori sammuksissa ja akku levossa, 13V ja 100%. Akkukotelon kanteen tein reiän ja siihen kumiläpän. Moottorin käydessä lukemat ovat 14V ja 100%. Pyörän oma jännitenäyttö näyttää yhdestä kahteen kymmenystä pienempää lukemaa samaan aikaan. Johtunee eri näyttöjen teknisistä eroista enkä ole asiasta huolestunut.
Nyt pitää keskittyä siihen mitä naapuriin kuuluu.