Kirjoittaja Aihe: Cali 1400 päivitys  (Luettu 2516 kertaa)

kutsikeke

  • Viestejä: 7
Cali 1400 päivitys
« : Kesäkuu 23, 2023, 10:21:11 ap »
Kun oltiin siellä Gruppo Nord rallissa niin juttelin muutamien kavereiden kanssa tuosta mun Galin keltasesta kolmiosta joka möllöttää tuossa näytössä koko aja (ollu kohta pari vuotta) ei haittaa ajoon mutta häiritsee.Täällä Lahdessa tuo paikallinen korjaamo totesi että se on tuo kytkimen mikrokytkin mikä tekee tuon vikakoodin joten tilasin uuden mikrokytkimen ja vaihdoin sen,mutta sama valo paloi edelleen.
No sieltä rallista lähdettiin ajamaan länsisuomea alaspäin niin ajattelin että samalla poikkean tuolla Pietarsaaressa ja RE-Motorsissa (soittelin etukäteen) kaveri otti samantien pyörän tietokoneeseen ,sanoin että poista kaikki vikakoodit ja jos on päivitettävää niin kaiiki voi tehdä.Asentaja sanoi että ei tähän varmaan ole päivityksiä vm.-13 uudempiin ehkä ja noihin 85:.
No ohjelma rupes kuitenkin hommiin ja kesti varmaa toistatuntia(varmaan tota Italian manjaanaa) tulihan sieltä Näyttöön uusi softa,egu uusi softa,ohjelmointi jaABS-anturien putsauus eli vikakoodi oli kaiketi ABS anturista?ja lisäksi asentaja sanoi että joitain koodeja ei llu joku kuitannut edellisellä kerralla huollossa.Tuntu olevan asiallinen ja osaava asentaja.Nyt ainakin valo hävisi näytöstä teki koeajon ja jatkettiin matkaa.En tiedä vaikuttiko nuo päivitykset mitään ajoon mutta pelittää toi hyvin
Ja suosittelen jos liikkuu tuolla päin tai Helsingissä niin kannattaa noita välillä säädellä,

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Cali 1400 päivitys
« Vastaus #1 : Kesäkuu 25, 2023, 13:38:27 ip »
Itse olen operoinut GuzziDiagilla mahdollisia vikakoodeja pois. Huolloissa en ole käyttänyt pyöriäni koskaan lukuun ottamatta takuuaikaisia ilmaishuoltoja. Sen jälkeen en ole päivittänyt 1400:sen toimintoja.
Yksi havainto on ollut tärkeä: kun akku alkaa olemaan heikko se edesvaikuttaa mitä ihmeellisimpiä vikakoodeja. Syyksi olen päätellyt lyijyakun purkauskyvyn säilyminen vaikka akkujännite on alhainen. Jos akku ei ota täyttä varausta vastaan sähköt toimivat lähinnä laturin lataustehon kautta. Silti huono akku ei lataudu. Viimeistään silloin kun laitoin litiumakun on mittariston informaatio ollut vain tavallisia ajonaikaisia tietoja. Huono akku, ehkä sorruin halpisakkuun joka jo toisena kesänä aiheutti kaikennäköistä häikkää välillisesti.

Litiumpatteri on ollut vai tämän kevään ja alkukesän käytössä. Kerron jos sen vuoksi tulee kummallisuuksia. Seitsemän kiloa vaihtui 1,7 kiloksi. Tuntuu kevyeltä kun nostaa pyörää sivutuelta ajoasentoon. Lisäksi akussa on näyttö jossa on näkyvissä, satulan irrotuksella ja napin painalluksella, akkujännite ja akun lataustila. Tyypilliset lukemat ovat, moottori sammuksissa ja akku levossa, 13V ja 100%. Akkukotelon kanteen tein reiän ja siihen kumiläpän. Moottorin käydessä lukemat ovat 14V ja 100%. Pyörän oma jännitenäyttö näyttää yhdestä kahteen kymmenystä pienempää lukemaa samaan aikaan. Johtunee eri näyttöjen teknisistä eroista enkä ole asiasta huolestunut.

Nyt pitää keskittyä siihen mitä naapuriin kuuluu.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 25, 2023, 15:04:53 ip kirjoittanut motomatti »