Kirjoittaja Aihe: brembo  (Luettu 2341 kertaa)

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
brembo
« : Heinäkuu 31, 2022, 21:22:58 ip »
misstä vois ostaa 06 calii etu bremboo oRenkaita
nimimerkki jarruttko vauhdinsurma?

TimoEv

  • Viestejä: 2 169
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Vs: brembo
« Vastaus #1 : Elokuu 01, 2022, 08:04:20 ap »
Yritin taannoin hankkia Brembon satuloihin varaosia. En niitä mistään onnistunut saamaan. Brembo kertoi, etteivät toimita niitä lainkaan. Syynä se, että jarruissa lukee Brembo, mutta kotimekaanikko ei välttämättä osaa tehdä asioita oikein, jolloin jarruturvallisuus saattaa olla heikko.
Eivät näin halua nimeään liitettävän sellaisiin hetkiin.

Kertoivat kyllä toimittavansa tehdaskunnostettuja satuloita.

Passo Stelvio

  • Viestejä: 120
Vs: brembo
« Vastaus #2 : Elokuu 01, 2022, 09:13:25 ap »
Korjaus sarjoja olen ostanut eBaysta. Tulee Italiasta n.viikossa.  Pussissa on kaikki tarpeellinen liuku rasvaa myöten. Pitää tietää malli yms.

motomatti

  • Viestejä: 13 479
Vs: brembo
« Vastaus #3 : Elokuu 01, 2022, 10:05:50 ap »
Jarrujen kuntoon voi vaikuttaa niiden käyttäjä.
Kuten olette huomanneet niin vesi ja maantiekura tunkeutuu helposti jarrusatuloihin. Muun huollon yhteydessä voi käyttää jarrupalat irti tai jopa ottaa koko satulan pois niin sen ulkoinen puhdistaminen ja irto-osien tarkastus onnistuu helposti. Nykysatuloissa ei ole enää "haitarikumia" suojaamassa mäntää ja sen sylinteriä kuten oli niissä malleissa joissa on ne mustat kaksimäntäiset. Nykyisin, etujarruissa, on tyypillisesti nelimäntäiset satulat joiden mäntiä on kahta kokoa. Kun ottaa jarrupalat pois ja satulat irti etuteleskoopeista on helppo kuivapestä vaikka hammasharjalla piintynyt lika pois. Bräkleeniä voi käyttää apuna. Jarrumäntiä saa liikkumaan varovasti jarrukahvaa puristelemalla mäntä kerrallaan niin että vain yksi mäntä on puhdistuksen alla ja muita pitää paikoillaan ns. liimauspuristimet.

Puhdistushomma on työlästä ja hidasta eikä sitä tehdä merkkihuollossa kuin sen varran että päältäpäin hieman paineilmalla pölyjä pois puhallellaan. Jarrunesteet on vaihdettava ajallaan ja perusteellisesti sillä vanhentunut neste, siihen sitoutuneen veden kera, syövyttää rakenteita sisäpuolelta.

Jos sattuu niin pöljästi käymään että jarrumäntä joko vuotaa tai työtapaturmaisesti plumpsahtaa pois pesästään on ainoa keino löytää korjaussarja tai kokonaan uusi satula. Männäntiiviste on niin kauan hyvä kuin se on sylinterissään mutta kerran ulos tultuaan ei enää tahdo mahtua paikoilleen.

Ekku

  • Viestejä: 894
Vs: brembo
« Vastaus #4 : Elokuu 01, 2022, 14:24:03 ip »
Brembon vanhempiin 4-mäntäisiin ei yhteen aikaan tiivisteitä myynyt oikein kukaan.
Autopuolella on sen verran kokemusta Brembon satuloista, että w221-korisen ässä-mersun etujarrusatulat on isot Brembot, joiden ongelmana on kromauksen irtoaminen männistä. Sitten alkaa kummitus ja vuoto. Uudet satulat maksoi "vain" yli 500 euroa kappale. Kunnostin vanhat, kun ebayssa oli tietysti myynnissä uusia, ilmeisesti parempia mäntiä ja tiivisteitä. Auto meni kolarissa lunastukseen ja ne kunnostetut osat jäi sitten varastoon.
Vähän joka autosta jäänyt jotain varaosia yli. Joskus saa jotakin kaupaksikin.

herrapii

  • Viestejä: 266
  • aika viljo
Vs: brembo
« Vastaus #5 : Elokuu 07, 2022, 20:49:40 ip »
xlmotost tilasin 30mm männät ym 2kpl 25€
ebay kaikkiuudet tiivisteet 50€  kokeilen noilla kasailla jos alkais taas pelittää