Kirjoittaja Aihe: huohotin  (Luettu 3283 kertaa)

aloittelija

  • Viestejä: 14
huohotin
« : Huhtikuu 24, 2007, 13:16:29 ip »
onko kellään tietoa tai patentia huohottimesta tursuavan öljyn lopetamiseksi.

öjyä on tarkistus ruuvin ala reunaan. ei siis pitäisi olla liikaa.:O

Janne K

  • Viestejä: 154
huohotin
« Vastaus #1 : Huhtikuu 24, 2007, 13:25:31 ip »
Guzziologyn mukaan peräöljyt pitää tarkistaa siten, että takaswingi on vaakasuorassa, ei esim. keskiseisontatuen päällä. Lisäksi suositellaan, että unohtaa koko öljytason tarkistuspropun. Jos öljyä ei ole vanteella, ohjekirjan antama määrä pysyy kyllä siellä sisällä.

Voisiko tästä olla kyse?

MotoMatti tietää asiasta varmasti 1000 kertaa enemmän kuin minä...

motomatti

  • Viestejä: 13 485
huohotin
« Vastaus #2 : Huhtikuu 25, 2007, 04:06:29 ap »
Tästä aiheesta aina riittää juttua.

Edellä tulikin jo yksi perusasioista: Haarukka vaakasuoraan kun määritellään oikea öljyn määrää. Tärkeää erityisesti TT ja NTX -mallien suhteen. 

Jos öljyä tulee huohottimesta aina vaan eikä esimerkiksi pyörännavan juuresta on syytä epäillä kolmea asiaa: 1) Öljyä on liikaa. Sitä voi olla myös kardaanitunnelissa! Ei tule tyhjennettäessä ulos perän Ã¶ljypropun kautta, 2) Vettä öljyn joukossa, 3) Perä käy liian kuumana väärien välysten tai laakerien/hammaspyörien kulumisen vuoksi.

Jälkimmäistä asiaa voi tarkkailla pitkän ajosession aikana. Saa olla sen verran kuuma että ei kestä paljasta kättä mutta vesi ei saa kiehua perän päällä. 

mm
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2007, 04:07:00 ap kirjoittanut motomatti »

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
huohotin
« Vastaus #3 : Huhtikuu 25, 2007, 05:48:15 ap »
Terve,
Huohotinventtiilin toiminnan voisi myös tarkistaa. Jos venttiili on osittain tukossa saattaa perään kertyä painetta, joka sylkeen öljyä ulos!
Huohotinventtiilin on pitää olla reilusti "hengittävä".

Ainakin näin minulle joskus kerrottiin...
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel