Pitänee kuitata tämä ratkaistuksi (?). Ei loppunut öljyvuoto Etrasta haetulla 10 mm kuulalla. Aukaista piti ja löytyi seuraavaa:
1. Yksilevyinen, pyöreällä sintratulla levyllä, lautasjousella ja alumiinivauhtipyörällä oleva kytkin.
2. Öljy tuli onton akselin läpi vaihdelaatikosta; ei stefoista.
3. Laatikon takapäässä oleva tatti, jota kytkinvipu painaa, vaikutti olevan liian ulkona kun vertasi kuviin ja vieressä olevaan Cali II:een.
Kytkimen käyttötanko vaikutti siis olevan tähän kytkimeen liian pitkä. Säätöruuvilla oli tämä joten onnistuttu kompensoimaan. Vaikka kynnys sovittaa osia toisiinsa rälläkän kanssa on aika korkea, lyhensin tankoa n. 5 mm kun olin vielä varmistanut että etupäästä tanko menee sinne minne kuuluukin. Purin toki kytkimen ja vauhtipyöränkin ja putsasin ja hioin pinnat. Paljon oli kopan sisälläkin öljyistä töhnää. Öljyt olin vaihtanut laatikkoon Saksasta tultuani ja vielä kerran sen jälkeenkin.
Nyt olen ihan testimielessä ajanut useita satoja kilometrejä ja ainakaan vielä ei öljyä tipu mistään. Sitä en osaa sanoa miten tiivisteiden siirtymineen 5 mm sisemmäksi vaikuttaa. Ulospäin ei öljyä ollut takapäästä tullut.
Olinkin ihmetellyt kevyttä ja tunnokasta kytkintä ja konekin ottaa tosi iloisesti kierroksia (monta kiloa kevyempi vauhtipyörä/kytkin). Vertailukohtaa ei tosin ole muuta kuin vanha Cali.