Kirjoittaja Aihe: Uutinen Mandellosta!  (Luettu 10805 kertaa)

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #30 : Tammikuu 14, 2021, 16:17:29 ip »
Ihan stylen näköinen, uusi väri!
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #31 : Tammikuu 14, 2021, 18:19:10 ip »
Mikähän siinä on Guzzilla, että kaikkien mallien huippuevoluutioversio on jossain vaiheessa musta? Käytännössä vielä aina mattamusta.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #32 : Tammikuu 14, 2021, 22:06:33 ip »
Mustan pohjamaalin päälle on hyvä laittaa värillisiä maaleja.

Kaijus

  • Viestejä: 806
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #33 : Tammikuu 22, 2021, 18:58:55 ip »
Tänään WIDE-lehti ilmoitteli juhlavuoden kokoontumisesta (9.-12.9.2021) ja juhlan kunniaksi kehitellystä legendaarisen V8-mallin inspiroimasta erikoisvärityksestä, jonka saa kaikkiin kolmeen nykyiseen mallisarjaan ja vain 2021-malleihin.

https://wide.piaggiogroup.com/en/articles/products/with-2021-the-year-of-moto-guzzis-centennial-is-launched/index.html
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 23, 2021, 20:47:22 ip kirjoittanut Kaijus »

Jouko S

  • Viestejä: 868
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #34 : Tammikuu 23, 2021, 20:21:40 ip »

Uskomatonta, että tapahtumasta tiedotetaan jo näin vuoden alussa! Päivämäärät ja kaikki. Lieneekö totta? Kai se näin on, kun
 tiedote näyttäisi ihan Piaggion viralliselle tiodotteelle!
Nyt ei näyttäisi olevan isot juhlat muusta kiinni, kuin että päästäisiin kansainvälisesti elämässä ns. normaaliin tässä reilun puolen vuoden aikana. Ei kai se mahdottomuus ole.
Mandelloon mennään!

Jouko

Breeze

  • Viestejä: 1 552
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #35 : Tammikuu 23, 2021, 21:15:48 ip »
Mandelloon mennään, vaikka hihamerkin kanssa...

Budjetti on jo kunnossa ja prätkä valmistuu kesän korvalla, joten Mandelloon mennään oli siellä bileitä tai ei.

Katellaan, että mihin meininki taipuu kesän mittaan.
Tämäkin vielä! ! !

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #36 : Tammikuu 28, 2021, 20:26:06 ip »
Tämä 1400-mallien valmistuksen lopettaminen on omalle kohdalle jopa hyvä uutinen. Sellainen on ollut mielessä ja nyt kun ne kaikki on valmistettu niin niistä sitten vaan valitsemaan. Ei tarvitse enää odottaa sitä tulisiko mitään uutta. Sama onollut jo pitkään noiden 1100-mallien kanssa. Pari vuotta sitten iski sellaiseen taas kuume ja talliin muiden seuraksi tuli ´04 EV Touring. Nyt tosin ihan itse raiskasin sen Pichlerin UNI 4 -puolikatteella. Sekin paluuta kultaiselle 80-luvulle.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

motomatti

  • Viestejä: 13 490
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #37 : Tammikuu 28, 2021, 21:51:05 ip »
Samaa asiaa olen miettinyt kuin NorgeGTL eli enpä taidakaan luopua 1400 Californiasta. Miksikäs sitä ei pitäisi vaikka perikunnalle asti.
Tulee olemaan kokoontumisissa, kun niitä joskus taas on, pieni nähtävyys. Useimmissa mennävuosien kokoontumisissa olen ollut ainoa tai melkein ainoa Ison Guzzin kuljettaja.
Joskus on saanut selittää kiinnostuneille suu liki kuivana laitteen erikoisuuksia kuten sen että osakaasulla moottori käy vain yhdellä sylinterillä kerrallaan. Kukaan vain ei ole uskonut ennen kuin näytin että niin se vain toimii. Päästöt pysyvät pieninä mutta halutessa tulee tehoakin kun molemmat sylinterit ovat käytössä yhtä aikaa.
Mikään polttoainetalouden ihme 1400 Cali ei silti ole. Massaa on runsaasti kuten ilmanvastustakin. Alle viiden litran sadalle kulutusta ei saa muuta kuin erikseen nuukaillen. Sellainen ajotapa ei ole miellyttävää. Toistaiseksi vielä myydään korkeaoktaanista bensiksillä.

egon

  • Viestejä: 973
Vs: Uutinen Mandellosta!
« Vastaus #38 : Tammikuu 29, 2021, 07:55:41 ap »
Korkeahkoa kulutusta isolla iskutilavuudella on vaikea välttää kun puhutaan bensiinimoottorista. Se johtuu siitä fysiikan laista, että moottorin hyötysuhde paranee kun puristussuhde kasvaa. Isolla moottorilla osakaasulla ajettaessa sylinterin täytös jää matalaksi, jolloin puristustahdin päättyessä männän päällä on painetta vain muutama bar , eli sen hetken puristussuhde on tosi matala. Joskus vuosikymmenet sitten lehdissä kirjoiteltiin miten tulevaisuutta ovat moottorit, joissa puristussuhdetta voi muuttaa tehontarpeen mukaan, mutta moottorista tulee liian monimutkainen jos sylinteriputkea ei voi pultata kiinteästi lohkoon.  Diesel moottoripyörät eivät ole tehneet vielä läpimurtoa ja saattaapi olla, etteivät ihan pian sitä tue tekemäänkään. Muistaakseni tuota vajaalla pyttymäärällä ajamistakin on testattu aikanaan paljonkin, mutta jotain probleemia siinäkin kai on ollut kun ei ole yleistynyt. Ruiskuvehkeillä pitäisi pystyä katkaisemaan polttoaineen syöttö varsin helposti, mutta täyden hyödy saavuttamiseksi pitäisi jättää venttiiliäkin raolleen ettei joutilas pytty tee turhaa pumppausliikettä.  Mielenkiintoinen juttu Guzzilta silti, ehdottomasti.