Olen Centauro tiivistesarjojen suurkuluttaja.
Koneremonteissa ja huoltoasioissa olen niitä käyttänyt. Ei ole ollut ongelmia. Tiivisteliimoja en käytä kuin korkeintaan ihan hieman, ohuelti, kopan puolella. Toisella puolen vaseliiniä. Näin tiivisteistä tulee monikertakäyttöisiä. Kopat pitää irrottaa kopauttamalla muovivasaralla sivuttain. Ei vetämällä kohtisuoraan.
Tiivistesarjat eivät sisällä kumitiivisteitä. Mikä on ymmärrettävää.
Venttiilikopan tiivisteiden vuoto johtuu useasti ylikiristämisestä. Se taas voi taivuttaa kopan tiivistepintaa mikä pahentaa vuotomahdollisuutta. On aika tavallista että laittelen Helicoileja venttiilikopan ja öljypohjan ruuvien kierrereikiin. Kierre alumiinissa nousee herkästi ylikiristyksen ansiosta.
Stormilta saa pelkästään venttiilikopan tiivisteparinkin: asiaa pitää painottaa että kaksi kappaletta. Muutoin tilaavat vain yhden. Eivät tunne Guzzin rakennetta.
Eli tiivistesarjaa ei tarvitse ennen kuin pitää öljypohjankin tiiviste vaihtaa. Siihenkin pätee että liimaa tiivisteen öljypohjaan ja toiselle puolelle vaseliini.
En tosin ole koskaan kysynyt että saisiko ö-pohjatiivisteen myös erikseen.
Tiivisteliiman annostuksesta. Sitä on liikaa jos sitä pursuu tiivistyskohteesta enemmän kuin ihan pikkuriikkisen. Tiivisteliima kun pursuu myös sisäpuolelle ja ryhtyy tukkimaan imusuodatinta jos sitä laittaa paksusti.